فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31




 موضوعات 

نحوه نمایش نتایج:



 
  مجلس روضه حضرت زهرا سلام الله علیها در مدرسه علمیه عصمتیه بابل برگزار شد. ...

مراسم عزای اولین مدافع ولایت علوی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در مدرسه علمیه عصمتیه بابل برگزار شد.

 

دین در خطر باشد سپر می آورد زهرا

                                مثل علی رو به خطر می آورد زهرا

   سینه برای میخ در می آورد زهرا

             این فتنه را از ریشه در می آورد زهرا  

   

   یا مولاتی یا فاطمه الزهرا اغیثینی

 

 

                                 

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[دوشنبه 1396-11-30] [ 12:35:00 ب.ظ ]  



  شرکت طلاب عصمتیه بابل در راهپیمایی 22بهمن ...

       

 

                 

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[یکشنبه 1396-11-29] [ 01:28:00 ب.ظ ]  



  برگزاری نشست کتابخوان در مدرسه علمیه عصمتیه بابل ...

به مناسبت ایام الله دهه فجر نشست کتابخوان با همکاری کتابخانه شهید نجاریان در مدرسه علمیه عصمتیه بابل برگزارگردید.

در این نشست که به مناسبت روز“زن و انقلاب اسلامی “ ، با حضور معاون و مدیر فرهنگی و کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران و رئیس کتابخانه های عموی شهرستان بابل بر گزار شد؛ اساتید حوزه به معرفی توصیفی 5 کتاب با موضوع زن پرداختند.

کتابهای زن و بازیابی هویت حقیقی؛ (مجموعه سخنان رهبر معظم انقلاب با کوشش محسن کربلایی)؛  نقش و رسالت زن از مجموعه کتابهای عرصه های حضور اجتماعی زن،( مجموعه سخنان رهبر معظم انقلاب با کوشش
آقای بانکی پور) زن آنگونه که باید باشد،(تالیف: اصغر طاهر زاده) زن در تاریخ و اندیشه اسلامی(تالیف: فتحیه فتاحی زاده) و بانوی انقلاب ؛ خدیجه ای دیگر(به کوشش علی ثقفی) از کتابهایی بود که به ترتیب توسط خانمها زیرک، رحیمیان، صالحی، پورمهدی و غایی منبع شناسی توصیفی گردید.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

 [ 01:24:00 ب.ظ ]  



  شرايط تكليف در دختران و پسران ...

چكيده:

از ميان جانداراني كه بر كره ي زمين زندگي مي كنند، انسان تنها موجودي است كه استعداد تكليف پذيري دارد و مي تواند در چارچوب قوانيني كه برايش وضع مي شود زندگي كند.

موجودات ديگر تنها از قوانين جبري و طبيعي پيروي مي كنند. به همين جهت براي حيوانات نمي توان تكليف وضع كرد و آنها را مكلف ساخت؛ اما نسبت به انسان از يك سو اين توانايي داده شده كه بتواند تكليف را دريافت كند، و مطابق آن رفتار نمايد و از سوي ديگر، تكاليف الهي داراي چنان قداستي است كه امتثال آن براي انسان گوارا مي شود و به همين جهت اولياي الهي به سبب تكاليفي كه خداوند بر آنان قرار داده سپاسگزاري مي كنند.

اين تحقيق در صدد پاسخگويي به اين پرسش كه شرايط تكليف در دختران و پسران چيست؟ و در 4 فصل مي باشد. در فصل اول چارچوب كلي تحقيق بيان شده است. فصل دوم شرايط تكليف و دلائل وجود شرايط از نظر آيات و روايات مي باشد. در فصل سوم نظر فقها در پيرامون شرايط تكليف سخن به ميان آمده است. و در فصل آخر به آثار عملي تكليف پرداخته است. و در پايان هم با نتيجه گيري و ارائه منابع و مأخذ پاسخ داده شده است.

کلید واژه: بلوغ، شرايط، تكليف، سن رشد، قدرت، علم، مكلّف.

موضوعات: عصمتیه, علمی- پژوهشی  لینک ثابت

[چهارشنبه 1396-11-25] [ 07:35:00 ق.ظ ]  



  راه حل های مسأله شرّ از منظر آیت الله جوادی آملی و آیت الله سبحانی ( با رویکرد به افتراقات و اشتراکات) ...

چکیده
سعی و تلاشی که در این پژوهش به انجام رسیده، پاسخ به این سوال است که دیدگاه‌ آیه الله سبحانی و آیه الله جوادی آملی در باره راه حل های مساله شر چیست؟ در یک تقسیم بندی متداول، شر را از جهت مصداق به دو دسته تقسیم می‌کنند:شر اخلاقی و شر طبیعی. شر اخلاقی، شری است که مستقیماً در نتیجه عمل ناپسند انسانی به وجود می‌آید؛ مانند قتل، دزدی، غارت و تجاوز. همچنین زلزله، آتشفشان، سیل، طوفان و امراض لاعلاج نیز نمونه‌هایی از شرور طبیعی هستند. استاد جوادی آملی با توسل به مبانی وحیانی و عقلانی و با توسل به نظام احسن و راه حل عدمی بودن شر به تبیین مساله شر می پردازند. در راهکار عدمی بودن شر، خیر مساوی و مساوق وجود بوده و به همین نسبت صدور شرّ از مصدر خیر و وجود محال است. نظام احسن مبتنی بر این اصل است که خداوندِ احسن الخالقین، محال است به خلقت جهانی دست بزند که دارای عیب و نقص است؛ بلکه منشأ تزاحم‌ها، طبیعت عالم خاکی و عنصری است. آیه الله جعفر سبحانی مسئله شر را از مسائل مهم در حوزه دین پژوهی می‌داند و طرح آن را واجد تاریخی به بلندای تاریخ انسان می‌خواند. و معتقد است که ذات خدا خیر محض است و هر چه از او صادر شود، خیر است. خدا عوالم مختلفی آفریده، همچون عالم ملائکه که هیچ شری در آنها نیست. تنها شری که می‌توان اینجا فرض کرد، محدودیت وجودی آنهاست (شر متافیزیکی) ولی هیچ تضاد و تزاحمی با هم ندارند. اما لازمه عالم ماده علاوه بر محدودیت وجودی، تضاد و تزاحم است. ممکن نیست که عالم ماده بی تزاحم و تضاد آفریده شود. وجود جهانی مادی بدون تضاد و تزاحم ناممکن است؛ زیرا این جهان در واقع غیر مادی می‌شود.
کلیدواژها: شر ، عدم، نظام احسن، آیه الله جوادی ، آیه الله سبحانی

موضوعات: عصمتیه, علمی- پژوهشی  لینک ثابت

 [ 07:32:00 ق.ظ ]  



  بررسی مفهوم شفا با توجه به آیه 82 سوره اسراء و 69 سوره نحل ...

چکیده

برترین و کامل ترین شفا دهنده دردها و مشکلات انسان پروردگار بزرگ و مهربان است و پرودگار نیز زمینه های رسیدن به این شفا را در قرآن کریم معرفی نموده است که می فرماید:

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا ؛ و ما آنچه را براى مؤمنان مايه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى ‏كنيم و[لى] ستمگران را جز زيان نمى‏ افزايد.

منظور از شفا اعم از بیماری های روحی از قبیل جهل شبهه و شک …. است و بلکه مرض های جسمی را هم شامل می شود. هر انسانی در زندگی به دنبال کمال و بهبودی است و بیشتر مردم از کمال واقعی منحرف شده و دچار مادیات شده ، پروردگار بزرگ در این آیه شریفه 82  اسراء قرآن را مایه ی شفای مومنان قرار داده است.

در این تحقیق به بررسی مفهوم شفا با توجه به آیه 82 سورا اسراء و 69 سوره نحل پرداخته است در 3 فصل تنظیم شده است.هدف از این تحقیق شناساندن قرآن کریم به عنوان کامل ترین و برترین منبع اصلی شفایابی و هدایتگری برای زندگی بشر است که با راهنمایی خود کوری جهل و حیرت و شک را زائل  می کند و انسان را به سرمنزل حقیقی می رساند.

کلید واژه: شفا، شفابخشی، قرآن، مرض و بیماری.

موضوعات: عصمتیه, علمی- پژوهشی  لینک ثابت

 [ 07:30:00 ق.ظ ]  



  تعدد فرزند و اثرات آن در خانواده از دیدگاه قرآن ...

چکیده  

تحقیق پیش رو به مساله  در فرزند آوری و  خانواده از نگاه قران می پردازد. در اسلام  همه چیز  از خانوده آغاز می شود. جایگاه و محوریت خانواده در سبک زندگی اسلامی – ایرانی نسبت به کشورهای دیگر، جایگاه متفاوتی دارد . جامعه شناسان کارکردهای مهم خانواده را تنظیم  رفتار جنسی ، تولید مثل، حمایت و مراقبت، ارضای نیازهای عاطفی، جامعه پذیری و کنترل و نظارت می دانند  و مهمترین  علتی که انسان  را به ازدواج  و تشکیل  خانواده  وا می دارد ، علاقه و نیاز به استمرار نسل است.

اسلام باارائه  دستورهای خاص به  والدین ،آنان را  به فرزندآوری تشویق  نموده است. از فرزندان  نیز می خواهد نهایت احترام و ادب را در مقابل آنان رعایت کنند تا مشقت  تربیت  آنان بر والدین  آسان گردد.  فرزند نعمت الهی است و اگر صالح  باشد و متناسب  با دستورات  دینی تربیت  شوند، ادامه دهنده راه والدین، به ویژه پدر خواهند بود .  امروزه  بسیاری از زوجین  بخاطر  برخی مشکلات  به داشتن  یک فرزند اکتفا می کنند  که این خود  باعث مشکلاتی برای آن فرزند  است. خانواده هایی که دارای چند فرزند می باشند در مقابل  خانواده  های تک فرزند  از توفیق بیشتری در تربیت  کودکان  برخوردار هستند. در این تحقیق ،سعی شده است  به این سوال برسیم، تعدد  فرزند از نگاه  قران و خانواده چه تاثیراتی دارد؟

واژگان  کلیدی: خانواده ، فرزندآوری، تربیت فرزند، چند فرزندی.

موضوعات: عصمتیه, علمی- پژوهشی  لینک ثابت

 [ 07:27:00 ق.ظ ]  



  نهمین کرسی آزاداندیشی؛ روابط زن و مرد نامحرم با نگاه تطبیقی اسلام و غرب ...

باسمه تعالی

برگزاری نهمین کرسی آزاد اندیشی تحت عنوان «روابط زن و مرد نامحرم با نگاه تطبیقی اسلام و غرب » در مدرسه علمیه عصمتیه بابل

نهمین کرسی آزاد اندیشی تحت عنوان « روابط زن و مرد نامحرم با نگاه تطبیقی اسلام و غرب » با حضور اساتید حوزه سرکار خانم فاطمه پورمهدی اتحتمیری « ارائه کننده بحث » ، خانم عفت بابانتاج شفیعی « منتقد » و خانم معصومه رحیمیان امیری « داور »  در مدرسه علمیه عصمتیه بابل برگزار گردید.

پورمهدی ارائه کننده بحث ابتدا تعریف رابطه و انواع آن با نامحرم را تبیین کرد ه و با استناد به آیات 5 سوره نسا و 25 سوره مائده «… ولا تتخذوا اخدان …» بیان داشت : که دین مبین اسلام هر نوعی از رابطه با نامحرم را که به مفسده و ریبه کشیده شود حرام نمود.

 ایشان خاطرنشان کرد: در ادیان دیگر مانند دین یهود نیز آمده  اگر انسان دنبال شیر درنده باشد بهتر از آن است که زنی را تعقیب وباا او شوخی و مزاح و سبک سری کند چون این اعمال انسان را به فسق و فجور می کشاند.

  وی سپس افزود در دیدگاههای مختلف رابطه با جنس مخالف و تاثیر باورهای مذهبی به سه نظر « اضطرار ، اختلاط ، اعتدال یا معروف » تقسیم می شود

ایشان در ادامه  مراحل پنجگانه سیر تحول روابط با نامحرم ؛ دوره قبل از اسلام ، صدر اسلام تا دوره قاجاریه ، اواخر دوره قاجار ، پیروزی انقلاب اسلامی ، پس از انقلاب تا امروزرا یادآور شد و  پیرامون آن توضیحاتی بیان داشت.

خانم پورمهدی در پاسخ به سوال منتقد مصادیق انواع رابطه در قرآن و روایات  و نیز آسیبهای روابط با نامحرم  را توضیح داد و گفت : روابطی که از حدود شرع عدول کند باعث شکسته شدن حریم شرعی، آسیب های معنوی ،عشق های دروغین و شکست در عشق و سرنوشتهای وحشتناک می گردد. 

بابانتاج منتقد این دوره از کرسی گفت: امروزه جوانان ایرانی با توجه به گسترش ابزارهای اطلاع رسانی و تجربه فضای مجازی،فرهنگی مبتنی بر تساهل و تسامح ،همواره در رویارویی با مظاهر مختلف فرهنگ غربی و فرهنگ اسلامی در تضاد قرار گرفته اند .

وی گفت: غریزه جنسی یکی از غریزه های اصلی در انسان است که نقش مهمی در سلامت و بقای نوع انسان دارد وی قدرت غریزه ، تحریک پذیری زیاد ، پیوند غریزه با عاطفه ، امکان تبدیل شدن به بیماری و برهم زدن تعادل آن، عطش کاذب برا از ویژگیهای این غریزه دانست و گفت: که اگر این غریزه ارضا نشود باعث عقده روحی و روانی شده و فرد را به تنهایی و انزوا وا میدارد و حتی گاهی دیده می شود به معشوقه خیالی روی می آورد.

ایشان  فواید رابطه آزاد در فرهنگ غرب  را آرامش اعصاب و تسکین استرس ، بالابردن حس احترام به نفس ، شناخت بهتر جنس مخالف، جذابیت داشتن جنس مخالف، گرفتن دوست اجتماعی،ارضا حس تنوع طلبی  و ارضا غریزه جنسی که این امر موجب جلوگیری از طغیان فرزندان می گردد.

رحیمیان داورنهمین دوره کرسی با جمع بندی مطالب ارائه شده در پایان گفت: رابطه با نامحرم به 4 نوع تقسیم می شود رابطه چشمی ،کلامی ، عاطفی ، حسی که با توجه به دیدگاه ادیان الهی خصوصا اسلام این رابطه باید در حد اعتدال برقرار گردد هر چند معصومین در حد اضطرار ارتباط را توصیه می کنند.

ایشان گفت: اگر این محدوده در ارتباط مورد توجه قرار گیرد علاوه بر ارضا غریزه موجب جلوگیری از مفسده های اجتماعی و فردی می گردد .

وی درپایان با بیان مصداق در زمان کنونی زندگی امام خمینی را مثال زد که در دعوتهای خانوادگی شان هر فرزند را جداگانه به خانه دعوت می کردند تا اختلاط پیش نیاید

و همچنین زندگی شهید برونسی را در زمان سربازی مثال زد که تمیز کردن توالت در اردوگاه را به خدمت رسانی  به همسر سرهنگی ترجیح داد.

شایان ذکر است قرار بر این شد تا در تکمله مبحث کرسی اخیر نشست با این موضوع برگزار شود.

 

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[چهارشنبه 1396-08-10] [ 08:41:00 ق.ظ ]  



  هفتمین کرسی آزاد اندیشی با موضوع:تعدد فرزند و آثار آن از نگاه آیات و روایات ...

موضوع: تعدد فرزند و آثار آن از نگاه آیات و روایات

استاد ارائه کننده بحث:خانم پورمهدی

بنا بر نگرش اسلام ، فرزند آوری فواید فراوانی داشته و به جا گذاشتن نسلی صالح برا ی هر مسلمان یک امر مبارک تلقی می شود. لذا مسلمانان نباید در این قضیه از اموری چون: فقر اقتصادی هراس داشته باشند قرآن کریم می فرماید: فرزندانتان را به خاطر ترس از فقر نکشید که ما به آنها و به شما روزی می دهیم.

حضرت محمد(ص)فرمود: ازدواج کنید تا عده شما بسیار شود، زیرا من در روز رستاخیز به فزونی شما به امت های دیگر افتخار می کنم . وی در ادامه افزود:روند رشد جمعیت در ایران کند می باشد که البته این قضیه توطئه ای از جانب دشمنان اسلام - اسرائیل و غرب- می باشد تا از این طریق به اسلام ضربه بزنند.

 

استاد منتقد: خانم بابانتاج

ااثرت فرزندآوری دو نوع است :

1-   اثر جسمی مثبت بر مادر مانند: افزایش حافظه ، کاهش فشار خون، کاهش سرطان های مخصوص زنان و …

2-  اثر روحی و روانی: افزایش رزق و روزی، نظم و هماهنگی بیشتر در کارها، افزایش حس اعتماد به نفس در فرد، افزایش حس دوست داشتن و افزایش نشاط و شادابی با حضور فرزند در خانواده و…

نتایج دو دیدگاه :

1-با توجه  به تکمله بودن مبحث ارایه شده در کرسی، نتایج دو دیدگاه عبارتند از:

2-سفارش موکد و فراوان در آیات و روایات در مورد فرزند آوری و ازدیاد نسل

3-اثرات مثبت جسمی و روحی ر محیط خانواده مخصوصا بر مادر

4-سوء استفاده دشمنان اسلام در هنگام کاهش آمار نفوس و برنامه ریزی کلان ایشان در سلطه بر مسلمانان

 

داور: آسیه حسینی

فرزند آوری در دین مبین اسلام امری ضروری محسوب می شود که در آیات و روایات مختلف به آن سفارش شده است. در جامعه کنونی که دشمنان اسلام برنامه مدونی برای کاهش نسل مسلمانان دارند لازم است آمار نفوس مسلمین افزایش یابد تا بتوانیم در مقابل نقشه های شوم آنان مقابله کنیم .  فرزندآوری علاوه بر آثار اقتصادی، اثرات روحی و جسمی در افراد خانواده دارد که به برخی ازآن اشاره شد.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[چهارشنبه 1396-03-17] [ 10:28:00 ق.ظ ]  



  نشست پژوهشی با حضور نماینده تشکل های پژوهشی استان مازندران ...

نشست پژوهشی با حضور نماینده تشکل های پژوهشی استان مازندران سرکار خانم حبیبیان در مدرسه علمیه عصمتیه در تاریخ 1/7/95 به مدت 2 ساعت برگزار گردید.

ایشان در رابطه با سیاستهای کلان در برنامه پژوهشی مدارس صحبت کرده و اهداف 2 ساعت الزامی برنامه پژوهشی در مدارس را برای طلاب تبیین نمودند.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

 [ 10:21:00 ق.ظ ]  



  نشست پژوهشی با حضور جناب آقای آقا بابائی ...

نشست پژوهشی با حضور جناب حجت الاسلام آقابابائی  در مدرسه علمیه عصمتیه در تاریخ 9/12/95 به مدت  1ونیم ساعت برگزار گردید.

ایشان در رابطه با موضوع « پیدایش فرقه بهائیت  » به تبیین چگونگی پیدایش این فرقه و عقائد آنان پرداختند.

در ضمن فیلم نشست در مدرسه موجود می باشد.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

 [ 10:18:00 ق.ظ ]  



  برگزاری نشست شناخت عرفان اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان در مدرسه عصمتیه بابل ...

نشست شناخت عرفان اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام دکتر ابراهیمیان استاد حوزه و دانشگاه در مدرسه عصمتیه بابل برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیمیان در ابتدا با واکاوی واژه عرفان در لغت و اصطلاح گفت: عرفان عملی یعنی پیمودن منازل سلوک تا رسیدن به منزل فنا بالله و بقا باالله .

وی گفت : عرفا سه وادی را طی می کنند؛

1-   وادی حس که در آن درک سطحی و ظاهری پدیده های عالم از را حواس پنجگانه حاصل می شود.

2-   وادی عقل که در آن درک عمیق و باطنی هستی توسط عقل حاصل می شود.

3-   وادی قلب یا جهان شهودی که همان عرفان نظری است و عارف از طریق کشف و شهود باطنی و مشاهدات قلبی به شناخت و درک حقیقت هستی می رسد.

وی در ادامه گفت : عارف ابتدا به علم الیقین ؛ سپس به عین الیقین و در نهایت به حق الیقین خواهد رسید و در طی هر مرحله به مشاهداتی نیز دست خواهد یافت .

 ایشان گفت: هدف عارف فقط و فقط وصول به خدای تعالی است و غیر از آن نمیخواهد.

وی در پایان طی مراحل عرفان را به همراهی یک استاد بسیار ضروری دانست و گفت از نظر امام خمینی (ره) داشتن استاد راهنما در طریق عرفان یکی از مهم ترین اصول می باشد .

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

 [ 10:14:00 ق.ظ ]  



  نشست پژوهشی با حضور دبیر جشنواره علامه حلی استان مازندران ...

نشست پژوهشی با حضور دبیر جشنواره علامه حلی در استان مازندران جناب حجت الاسلام محمد صادق فاضل در مدرسه علمیه عصمتیه در تاریخ 25/8/95 به مدت 1 ساعت برگزار گردید.

ایشان در باره مقالات و تحقیق های پژوهشی شرکت داده شده در جشنواره را آسیب شناسی کرده و تذکرات لازم را در این رابطه ارائه نمودند.

موضوعات: عصمتیه, علمی- پژوهشی  لینک ثابت

 [ 10:07:00 ق.ظ ]  



  نشست پژوهشی با حضور جناب آقای شیرافکن ...

نشست پژوهشی با حضور جناب آقای شیرافکن در مدرسه علمیه عصمتیه در تاریخ 8/12/95 به مدت  1ونیم ساعت برگزار گردید.

ایشان در رابطه با موضوع « شیطان شناسی در قرآن » به بحث و بررسی پرداختند و آیات مرتبط با شیطان را با بیان تفاسیر و احادیث مرتبط تبیین نمودند.

در ضمن فیلم نشست در مدرسه موجود می باشد.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

 [ 10:02:00 ق.ظ ]  



  برگزاری کارگاه مقاله نویسی و طرح نامه نویسی در مدرسه علمیه عصمتیه بابل ...

گارگاه طرح نامه نویسی و مقاله نویسی با حضور استاد حلیمی عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و استاد حوزه و دانشگاه برگزار شد.

موضوعات: عصمتیه, علمی- پژوهشی  لینک ثابت

[چهارشنبه 1395-11-06] [ 10:07:00 ق.ظ ]  



  برگزاری کارگاه منبع شناسی در مدرسه عصمتیه بابل ...
برگزاری کارگاه منبع شناسی در مدرسه عصمتیه بابل

کارگاه منبع شناسی و جستجوی منابع اطلاعاتی با حضور دکتر افشین موسوی استادیار فناوری و اطلاعات رسانه و رئیس دانشگاه پیام نور رامسر در مدرسه علمیه عصمتیه بابل برگزار شد.

دکتر موسوی گفت: در حوزه علوم انسانی، مخصوصا علوم اسلامی کتابهای زیادی  به رشته تحریر در می آید؛ اما در نشر آن به زبانی که برای همه قابل فهم باشد متاسفانه وضعیت خوب نداریم .

وی عامل مهم عدم گسترش علوم اسلامی را ضعف در انتقال تالیفات  این حیطه  دانست و خاطرنشان کرد، آموختن روش صحیح استناد دهی مطالب و بیان  مساله به سبک علمی و قابل فهم، می تواند تا حدودی این ضعف را جبران کند.

ایشان گفت: اطلاع از منابع موجود در زمینه موضوعِ مورد نظر نویسنده، می تواند از دوباره کاری  جلوگیری کند و به نویسنده کمک کند تا در موضوعات خام و جدیدی که تا به حال مورد پژوهش قرار نگرفته مداقه نماید.

ادامه »

موضوعات: عصمتیه, علمی- پژوهشی  لینک ثابت

 [ 09:25:00 ق.ظ ]  



  پاسداشت 9 دی ...

 

حضور عظیم و خروشان مردمى در 9 دى 88، تجلّى بارزى از هویت و ماهیت انقلاب، یعنى روح دیانت حاکم بر دل‏هاى مردم بود.  

(مقام معظم رهبری حفظه الله)

برگزاری مراسم گرامیداشت 9دی در مدرسه عصمتیه بابل با سخنرانی خانم دکتر طاهری

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[دوشنبه 1395-10-06] [ 11:51:00 ق.ظ ]  



  جشن آغاز امامت حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ...

جشن آغاز امامت حضرت صاحب الزمان با سخنرانی خانم زیرک کارشناس مذهبی و مدیریت مدرسه در مدرسه عصمتیه بابل برگزار شد.
خانم زیرک در ضمن بررسی گذرا از تاریخ میلاد و غیبت حضرت ولی عصر(عج) گفت:جشن شروع امامت حضرت مهدی (عج) در واقع تجدید بیعت با ایشان و نیز تحکیم میثاق با مقام ولایت مطلقه فقیه می باشد .
وی با بیان نقل قولی از آیت الله بهجت گفت: عیدالزهرا (س) یعنی : پرهیز از اعمال تفرقه انگیر و کارهایی که موجب ریختن خون شیعیان است .
ایشان در تذکری به طلاب گفت: جشن و شادی در این ایام نباید بهانه ای برای سبّ و لعن باشد چرا که این خود عاملی برای جنایات دشمنان علیه شیعیان و قتل عام ایشان در نقاط مختلف جهان می گردد.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[یکشنبه 1395-09-21] [ 12:36:00 ب.ظ ]  



  روایتی از عاشقانه های زندگی شهید مدافع حرم رضا حاجی زاده ...

باسمه تعالی
برگزاری ویژه برنامه هفته بسیج با حضور خانم مریم شکری طلبه حوزه علمیه و همسر شهید مدافع حرم رضا حاجی زاده در مدرسه علمیه عصمتیه بابل
ویژه برنامه هفته بسیج با حضور خانم مریم شکری طلبه حوزه علمیه و همسر شهید مدافع حرم رضا حاجی زاده
در مدرسه علمیه عصمتیه بابل برگزار شد
همسر مدافع شهید رضا حاجی زاده گفت : باید در راه امام زمان زندگی کرد و زندگی امام زمانی هم هزینه دارد باید در راه امام زمان از علاقمندیها و عاشقانه های زندگیت بگذری؛
وی گفت : تمام سرمایه زندگی من همسر خوش اخلاق و مهربان من بود که آن را در راه امام زمان (عج) تقدیم کردم .
همسر شهید حاجی زاده از ویژگیهای اخلاقی این شهید به مقید بودن به نماز اول وقت، دائم الوضو بودن ، انس با قرآن و احترام به پدر و مادر اشاره کرد ؛ وی رعایت این امور را به عنوان رمز موفقیت و عاقبت بخیری به طلاب توصیه کرد.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

 [ 11:18:00 ق.ظ ]  



  برگزاری مجلس ترحیم مرحوم آیت الله شیخ محمد فاضل در مدرسه عصمتیه بابل ...

باسمه تعالی
برگزاری مجلس ترحیم مرحوم آیت الله شیخ محمد فاضل استرآبادی با سخنرانی کارشناس مذهبی خانم دکتر طاهری در مدرسه علمیه عصمتیه بابل .
مجلس ترحیم عالم مجاهد، فقیه ربانی و عالم شهیدپرور مرحوم آیت الله شیخ محمد فاضل استرآبادی با سخنرانی کارشناس مذهبی، استاد حوزه و شاگرد دیرین ایشان خانم دکتر طاهری در مدرسه علمیه عصمتیه بابل برگزار شد.
دکتر طاهری با بیان آیه “ان کنتم تحبون الله فاتبعونی… گفت عاشق یک علامت دارد و آن نیز تبعیت از خدا و اهل بیت علیهم السلام است.
وی افتخار و امتیاز ویژه آیت الله فاضل را پیروی از اهل بیت علیهم السلام و احیا کننده سنن ایشان دانست.
این شاگرد دیرین؛ حضرت استاد را مصداق بارز آیه آمنوا و هاجروا … خطاب کرد و گفت: ایشان همیشه در جهت احیای دین در هجرت بودند؛ هجرت از نجف به ایران.
وی استاد را احیاگر سنت اعتکاف در ایام ماه مبارک رمضان ، شعبان،و رجب در سطح شهر بابل قلمداد کرد و گفت ایشان هیچگاه نماز جمعه را ترک نکردند و در هر شهری که بودند به نماز جمعه آن شهر می رفتند.
وی در توصیف استاد گفت: مرحوم آیت الله فاضل بر اقامه نمازهای پنجگانه به همراه نوافل در مدرسه فیضیه تاکید داشتند.
ایشان گفت: این عالم فاضل در هر برخورد و گفتاری به دنبال این بود که چیزی بیاموزاند و دائما توصیه می کرد و لذا جلوه ای از آیه “تواصوا بالحق وتواصوا بالصبر” را در سکنات و رفتار ایشان می دیدیم .
این کارشناس مذهبی استاد را مصداق آیه ” اشداء علی الکفار و رحماء بینهم “ معرفی کرد که با همه مهربان بود و با تواضع بی نهایت در جهت رفع اختلاف و دو قطبی شدن در سطح شهر بود اما اگر حرامی واقع میشد یا دین در خطر قرار می گرفت قاطعانه و با شدت با آن برخورد می کرد…
وی گفت: خط قرمز حاج آقا رهبری و ولایت فقیه بود و ارادت ایشان به مقام عظمای ولایت تا جایی بود که در مکاتبات خود بعد از نام معظم له عبارت” روحی له الفداء” می نوشتند.
وی در پایان از شهدای فیضیه به عنوان تربیت شدگان حاج آقا یاد کرد و گفت:گرامیداشت یاد و خاطره حاج آقا آنست که شیوه و منش وی را در زندگی پیش بگیریم و خصایصی چون تواضع، قناعت و ساده زیستی و ولایتمداری را در زندگی مان احیا کنیم.

 

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

 [ 10:47:00 ق.ظ ]  



  برگزاری کرسی آزاد اندیشی تحت عنوان « رابطه رحمانیت خداوند با عذاب اُخروی » ...

چهارمین کرسی آزاد اندیشی با مدل کرسی علمی دو سویه استاد و طلبه ، تحت عنوان « رابطه رحمانیت خداوند با عذاب اُخروی » در مدرسه عصمتیه بابل برگزار گردید.

ارائه کننده بحث : آقای « سید تراب میرتبار درزی » استاد حوزه و دانشگاه  ، منتقدین : طلاب پایه 3و5 مدرسه علمیه عصمتیه بابل ، داور : حجت الاسلام محمدرضا نیرومند

در شروع بحث ، آقای میرتبار ( ارائه کننده بحث) براساس دیدگاههای مختلف درباره وجودبهشت وجهنم گفت : - ما در آخرت عذابی نداریم واینگونه نیست که خداوندمکانی را به عنوان بهشت و جهنم خلق کرده باشدو آنچه بعنوان آتش از آن یاد می شود در واقع همان اعمال و کردار انسانهاست و در بیرونِ انسان مکانی جهت عذاب و پاداش انسان وجود ندارد- عذاب الهی ابدی و دائمی نیست بلکه تشبیه شده به زندانهای این دنیا که مجرمین بعد از مدتی حبس آزاد می شوند- عده ای نیزقائلندکه گسترش رحمت الهی تاحدی است که خداوند کفار را هم می بخشد و البته برخی معتقدند کفار هرگز بخشیده نمیشود. در ادامه گفت:ورود به جهنم بی شک از مصادیق رحمت الهی محسوب می شود که بشر را به عوالم برترو بالاتر رهنمون سازد و نشانگر ظلم خدا به بندگانش نیست؛ از اینجا در می یابیم تناقضی میان رحمانیت و عذاب اخروی وجود ندارد.چشاندن عذاب نتیجه اعمال انسانهاست وازآنجاییکه انسان به دوهدایت باطنی وظاهری مجهز است در صورت عصیان از فرامین الهی مستحق آتش است وی درقسمت دیگری گفت:رحمت خداوندآنچنان گسترده است که حتی شامل فرعون و.. نیز میشود سختگیریهای خداونددرواقع به کردار، گفتار و اعمال خودمان باز میگردد خداوند از سویی غضب دارد و از سویی رحمت؛و البته ذات خداوند از این جور صفات (غضب) تبری دارد امادر ادامه،صفات فعلی به صفات ذاتی بر میگردد؛ اگرخداوند صفات غضب را قرار نمی داد عالم هرج و مرج می شد و می گفتیم خدا آنقدر رحمت دارد که که هر اشتباهی هم بکنیم می بخشد

در ادامه طلاب پایه 3و5 بعنوان منتقد ،  با بیان آیه ای از سوره نساء که می فرماید :«بی تردید کسانی که کفر ورزیدند به آتش درآورده خواهند شد .» نشانگر عذاب خداوند در آخرت است و در آیاتی نیز از رحمانیت خداوند بیان می کند که :« خداوند همه گناهان را می بخشد بجز کسانی که کفر ورزیدند.» در اینجا این مسئله بوجود می آید با توجه به اینکه مهربانی و رحمت پدر و مادر شمه ای از مهربانی خداوند در دنیاست در حالی که والدین از خطاهای فرزندان به راحتی چشم پوشی می کنند یا حداقل تنبیه سختی که درباره خداوند آمده در رابطه با فرزندان انجام نمی دهند. چگونه ممکن است خداوندی که رحمانیت او گسترده شده و وسیع است اینگونه عذاب کند و در عین حال او را رحمان بدانیم ؟ بنظر می رسد عذاب کردن خداوند با رحمانیت او قابل جمع نیست چرا که گاهی به دلیل یک گناه ممکن است شخصی را مخلّد در جهنم قرار دهد.

در آخر بحث نیز حجت السلام نیرومند بعنوان داور در جمع بندی مطالب بیان داشتند :

طبق آیات صریح قرآن بهشت و جهنم مخلوق خدایند و از نعمات الهی محسوب میشوند اما ورود به بهشت با توجه به رحمت خداوند وسیع تر است و از آنجائیکه واژه عذاب از « عذب » به معنای گوارا و شیرین گرفته شده است کاملا با رحمت الهی سازگار می باشد. جهنم برای کسانیست که عناد و کینه و عداوت ورزیده اند . مواردی که به سبب آن جهنم نعمت است عبارتند از: 1- بازدارندگی از گناه 2- در هنگام کشف و شهود ،حقایق مسائل که روشن شد شخص داوطلبانه حقیقت را می پذیرد که جهت تطهیر به سوی جهنم و یا بهشت برود. 3- تطهیر انسان 4- جهنم نتیجه رفتار انسان است.

موضوعات: عصمتیه, علمی- پژوهشی  لینک ثابت

[چهارشنبه 1394-12-19] [ 10:04:00 ق.ظ ]  



  برگزاری چهارمین کرسی آزاداندیشی با موضوع" رابطه رحمانیت خداوند با عذاب اخروی" ...

 

 

چهارمین دوره کرسی آزاد اندیشی با موضوع رابطه رحمانیت خداوند با عذاب اخروی

در تاریخ 94/12/16

در مدرسه علمیه عصمتیه بابل برگزار می شود. 

ارئه کننده بحث: سید ابوتراب میرتبار

داور: محمدرضا نیرومند

منتقدین: طلاب پایه 4و5

موضوعات: عصمتیه, علمی- پژوهشی  لینک ثابت

[یکشنبه 1394-12-16] [ 10:34:00 ق.ظ ]  



  ...

سلام

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[شنبه 1394-07-18] [ 11:23:00 ق.ظ ]  



  نشست سبک زندگی و مظلومیت همسران جانبازان دفاع مقدس ...


                           


      نشست سبک زندگی و مظلومیت همسران جانبازان دفاع مقدس

 

  به مناسبت هفته دفاع مقدس ، نشستی تحت عنوان «سبک زندگی و مظلومیت همسران جانبازان دفاع مقدس» در روز یکشنبه 5 /7/94 در سالن اجتماعات مدرسه علمیه عصمتیه با سخنرانی خانم بزرگی همسر جانباز شهید مهرداد ناظری برگزار گردید.

   در ابتدا خانم بزرگی به بیان خاطرات و مشکلات زندگی با یک جانباز پرداخت و بیان داشت : به خاطر ایثار و کمک به جانبازی که در راه دین قدم گذاشت داوطلبانه با وی ازدواج کرد و از آنجائیکه عضوی از خانواده اش جانباز بودند این راه را با عشق و انگیزه فراوان انتخاب کرد .

   در ادامه خانم بزرگی در رابطه با اخلاقیات همسر جانبازش گفت : وی با وجود درد و مشکلات جسمی فراوان همواره مصداق « بشره فی وجهه» بود و هیچگاه سایرین را درگیر مصائب خود نمی کرده است.

   ایشان در انتهای صحبتهای خود طلاب را به دوری از تجمل و ساده زیستی تشویق نموده و رمز زندگی سعادتمند و خوشبخت را در توجه قلبی به کانون خانواده دانست .


موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[دوشنبه 1394-07-06] [ 12:22:00 ب.ظ ]  



  گزارشی از برگزاری دومین کرسی آزاد اندیشی با موضوع « تربیت در خانواده و زن تکلیف اصلی یا فرعی » ...

برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع « تربیت در خانواده و زن تکلیف اصلی یا فرعی »


         کرسی آزاد اندیشی با موضوع « تربیت در خانواده و زن تکلیف اصلی یا فرعی » در روز چهارشنبه 2/2/94  در مدرسه علمیه عصمتیه بابل برگزار گردید .
         در این کرسی ارائه کننده بحث سرکار خانم  معصومه بیگم طاهری مدرس حوزه و دانشگاه (کارشناس ارشد حقوق بین الملل ) منتقد سرکار خانم زری علیجانور لداری و داور سرکار خانم دکتر زینب السادات حسینی (استاد دانشگاه و هیئت علمی دانشکده معارف مازندران ) به بحث و بررسی پرداختند.
         در ابتدای بحث سرکار خانم طاهری با تبریک و تهنیت هفته زن وروز مادر و میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) وتسلیت بمناسبت شهادت حضرت امام علی النقی (ع) بیان کرد : بطورکلی دیدگاهها در مورد زنان به 3دسته کلی می توان تقسیم کرد:
        1- نگاه انفعالی، یعنی هرچه غرب بگوید منفعل باشد.
        2- نگاه انزوایی، یعنی زنان حضور اجتماعی نداشته باشند وکار خدماتی انجام دهند.
         3-نگاه فعال،یعنی حضور در جامعه پررنگ باشد که شامل اشتغال نیز می شود.تکلیف زن و مرد است که در اجتماع حضورفعال داشته باشند هر چند زن خانه دار باشد مانند (سوده)که در مقابل(معاویه) ایستاد و در مقابل کفر از نظام حق دفاع کرد.
        امابحث اشتغال صرفاً کسی که در خارج از خانه کارکند را شاغل نمی گویند بلکه با حضور در خانه و ایفای نقش مادری می توان او را نیز شاغل دانست.حضرت آقا می فرمایند اگر زنی شغل را رها کند تا شرایط حضور در خانه را خوب فراهم کند از او بیشتر ممنونیم.در نظرسنجی انجام شده آیا اهمیت شغل بیشتر است یا خانواده؟ اکثر زن و مرد جوابشان حفظ خانواده بود لذا ما باید شاخصه ها را تغییر دهیم .
         وظیفه زن ولایت پذیری همسر است و تبعیت از مردیعنی تبعیت از فرمان خداوند. در حقیقت اولویت با مادری و همسری است اما در این بحث افراط و تفریط نباید انجام شود .حضرت آقا در اردیبهشت93 فرمودند : نه زن شرقی و نه زن غربی بلکه زن اسلامی می خواهیم.

        در ادامه منتقد جلسه خانم علیجانپور به ارائه نظرات خود پرداختند و بیان داشتند که :از آنجائیکه انسان اگر بیکار باشد مستلزم فساد است و خداوند انسان بیکار را دوست ندارد.حضرت امام(ره) فرمودند: اگر زنان در هر دو عرصه خوب کار کنند جامعه  را نجات می دهند. در ارتباط با اینکه آیا تربیت تکلیف اصلی زن است یا فرعی فرمودند : تکلیف اصلی مادری است. در این حرفی نیست چون تکلیف محسوب می شود. اما روی دیگر آن «حق» است مثلا در دین اسلام آمده تحصیل علم نیز واجب است و زن هنگام تحصیل شاید فرزند نیز داشته باشد این چالش بحث ماست یا فرهنگ سازی برای اشتغال زنان در جامعه مثل پزشکی زنان – معلمی و… شاغل بودن زن در ایام بیکاری امر مباحی است بشرطی که شرایطی را در نظر بگیریم. مقام معظم رهبری این شرایط را چنین فرمودند:  برای شغل چند شرط است
       1-بنفع جامعه باشد
        2- مصلحت خانمها باشد و خانواده آسیب نبیند
        3-خود فرد تحمل کار را داشته باشد
        4-لحاظ اولویت لذا اسلام مخالف شغل خانمها نیست ولی شغل برای یک زن می تواند
        فوائد یا مضراتی داشته باشد.فوائد مثل: کمک به اقتصاد خانواده، کمک به مشارکت ملی و اقتصاد کشور-رشد فرد- کسب مهارتهای اجتماعی-ایجاد نشاط در فرد- حتی رسیدن سریعتر فرزندان به استقلال در خانواده مضرات مثل : فشار مضاعف بر زن- آزار جنسی در محیط کار با اختلاط نا محرم – کم شدن نسل / لذا برای اینکه زنان به خواسته های به حق خود در خارج از خانه دست پیدا کنند لازم است در مجموع برنامه ریزی کلان شود و خلاء قانونی پرگرددتا علاوه بر تربیت به شغل مناسب دست پیدا کنند.
         در آخر بحث سرکار خانم دکتر حسینی بعنوان داور جلسه بحث را به اینصورت جمع بندی نمودند که : در آموزه های دینی 4چهره برای زن در نظر گرفته شده

1- مادی 2- همسری3-حضور در جامعه 4- مشاغل بحث ما در رابطه با شغل دومی است
          که به دنبال خود تربیت فرزندان را دارد.در سوره نسا خداوند می فرماید :مومنان نباید بگذارند مشرکان بر جامعه اسلامی مسلط شوند.لذا شغل زنان از سلطه اهل کفر به کشور مسلمان کمک می کند.از طرفی پیامبر در تقسیم کار خانه داری را به حضرت زهرا(س) و کار خارج از منرل را به امام علی(ع) سپردند اما حضرت زهرا(س) در زمان جنگ در مسجد حضور پیدا می کردند.یا در رابطه با حولاء عطرفروش حضرت فرمودند: خوشا به سعادت مردی که زنی در شغل بیرون کمک کار اوست.
        در واقع وظیفه اصلی زن همسرداری بعد مادری بعد شاغل بودن است .که مشکلات شغل زنان را باید دولت حل کند و قوانینی تصویب کند که مثلا نیمه کاری خانم ها یعنی دو نفر زن بر یک شغل مشغول شوند ضمن اینکه حقوق کامل را دریافت می کنند تا زمانی که فرزند به 10 سالگی برسد و استقلال پیدا کند یا مرخصی هایی برای رعایت حال خانمها در زمان خاص منظور گردد تا به هدف اصلی که اجرای دستورات اسلامی است برسیم.

موضوعات: عصمتیه, علمی- پژوهشی  لینک ثابت

[چهارشنبه 1394-02-09] [ 09:29:00 ق.ظ ]  



  برگزاری دومین کرسی آزاد اندیشی تحت عنوان « تربیت در خانواده و زن تکلیف اصلی یا فرعی » در مدرسه علمیه عصمتیه بابل ...

دومین کرسی آزاد اندیشی با محوریت « تربیت در خانواده و زن ، تکلیف اصلی یا فرعی » با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در روز چهارشنبه 2 اردیبهشت در مدرسه علمیه عصمتیه بابل برگزار می گردد . لذا از علاقمندان جهت شرکت دعوت به عمل می آید.

ارائه کننده بحث : سرکار خانم معصومه بیگم طاهری

منتقد : زری علیجانپور لداری

داور : خانم دکتر زینب السادات حسینی

موضوعات: عصمتیه, علمی- پژوهشی  لینک ثابت

[سه شنبه 1394-02-01] [ 11:31:00 ق.ظ ]  



  ...
موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

 [ 11:17:00 ق.ظ ]  



  فرا رسیدن ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین( علیه السلام ) بر تمام شیعیان جهان تسلیت باد. ...

 

سخن علامه طباطبايی كه خيلی ها را گرياند:

كسی چه ميداند ،‌ شايد سوره ی °°ياسين°° ،‌ همان °°يا حسين°° است كه بی سر شده است

نامت هنوز هم هیجان می دهد مرا

این پرچم شماست تکان می دهد مرا


ارباب ماست انکه فقط در تجارتش

با قطره اشک سود کلان میدهد مرا


در ازدحام روز قیامت دلم خوش است

انگشت مادر تو نشان میدهد مرا…….

موضوعات: عصمتیه, فرهنگی  لینک ثابت

[یکشنبه 1393-08-04] [ 10:21:00 ب.ظ ]  



  عید غدیر مبارک ...

صدای کیست چنین دلپذیر می آید؟

کدام چشمه به این گرمسیر می آید؟

خبر به روشنی روز در فضا پیچید

خبر دهید، کسی دستگیر می آید

علی (علیه السلام) به جای محمد (صلی الله علیه و آله) به انتخاب خدا

خبر دهید ، بشیری به نذیر می آید

علی (علیه السلام) همیشه بزرگ است در تمام فصول

امیر عشق همیشه امیر می آید………

بزرگترین عید شیعه مبارکتان باد .

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[یکشنبه 1393-07-20] [ 09:10:00 ب.ظ ]  



  سالروز شکست حصر آبادان ...

سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه بر تمام غیور مردان و دلیر زنان ایرامی گرامی باد.

 

آبادان از شهرهای مهم استان خوزستان است که به شکل مثلث بوده و قائده آن به سمت خلیج فارس و رأس آن به سوی خرمشهر است. این شهر بواسطه وجود صنعت نفت از سال 1291 هجری شمسی مورد توجه قرار گرفت و تصفیه‌خانه‌های عظیم نفت در این شهر بوجود آمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌، اوایل تجاوز رژیم بعثی عراق این شهر مورد طمع دشمن قرار گرفت و به صورت نعلی شکل به محاصره آنها درآمد. محاصره آبادان برگ برنده‌ای در دست ارتش عراق بود تا در موقعیت مناسب بتواند اراده خود را به مقابل تحمیل کند. ورود و خروج به این شهر تنها از طریق دریا ممکن بود و مردم مقاوم این شهر همچنان پایدار بودند.

با حصر آبادان، امام خمینی (ره) در یک دستور قاطع فرمودند:« حصرآبادان باید شکسته شود.»

از آنجا که وسعت منطقه عملیاتی بالغ بر 130 کیلومترمربع بود و حوزه دید بسیار وسیعی داشت، امکان اختفای تحرکات نظامی در طول روز میسر نبود لذا مقرر شد عملیات در تاریکی شب انجام شود تا دشمن نتواند از نیروهای زرهی خود بهره لازم را ببرد.

سرانجام عملیات ثامن‌الائمه(ع) با هدف انهدام نیروهای دشمن در شرق کارون و تصرف و این منطقه، در ساعت یک بامداد پنجم مهرماه سال 1360 با رمز مقدس ” نصر‌من‌الله و فتح قریب ” شروع شد.

این عملیات با همکاری ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای ژاندارمری انجام شد و نیروهای عمل کننده در این عملیات بزرگ از «لشگر 77 خراسان» شامل سه تیپ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،16 گردان نیروی پیاده در سازمان سه قرارگاه تیپی، «تیپ 37 زرهی شیراز»، «گردان 251 تانک» از «لشگر 16 زرهی»، «گردان 107 ژاندارمری»، «گروه رزمی 291 تانک» بودند و جهادسازندگی علاوه بر احداث جاده ” وحدت ” در فروردین 1360، امور مقدماتی عملیات را انجام دادند.

نیروهای سپاه اسلام با عبور از میدان‌های مین و تله‌های انفجاری و موانع ایذائی در حالی که به شدت با آتشبارهای خطوط پشتیبانی حمایت می‌شدند به مواضع دشمن یورش برده و دشمن را سخت غافلگیر کردند. همچنین به سرعت خاکریزهای مقدماتی دشمن تسخیر شد و نیروهای دشمن مورد تعقیب قرار گرفتند.

لشکر زرهی عراق با قدرت تمام درهم کوبیده شده و نیروهای آن تحت تعقیب قرار گرفتند. با فرار دشمن به غرب کارون، بهترین موضع پدافندی و ضدپاتک نصیب نیروهای ایران شد. پس از دو روز نبرد بی‌امان رزمندگان اسلام، پس‌مانده‌های ارتش بعثی به غرب کارون فرار کرده و در آنجا زمین‌گیر شدند.

این عملیات نتایجی را چون خارج شدن قوای دشمن از شهر آبادان، آزاد شدن دو جاده مهم اهواز - آبادان و ماهشهر _ آبادان و آزادسازی کامل شرق کارون به وسعت 130 کیلومتر مربع در پی داشت.

با پیروزی درخشان سپاه اسلام در شکستن حصر آبادان، روحیه امید در سرتاسر جبهه‌ها و در میان مردم دمیده شد و سیل خروشان ملت با شادی و شور، بیش از پیش به سوی جبهه‌ها روانه شدند.

عملیات ثامن‌الائمه(ع) به منزله نقطه عطف و حلقه وصلی برای تغییر استراتژی جنگ از وضعیت گذشته به وضعیت جدید محسوب می‌شود. بعد از حذف بنی‌صدر، برای نخستین بار بود که نیروهای عمل کننده در این حد گسترده با هم ترکیب شده و به نحو شایسته‌ای با یکدیگر همکاری و هماهنگی می‌کردند به طوری که این اقدام الگوی مناسبی برای ادامه همکاری ارتش و سپاه در عملیاتهای دیگر شد.

منبع: خبر گزاری ایسنا

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[شنبه 1393-07-05] [ 02:50:00 ب.ظ ]  



  ...

 

آمد رود به خانه آن همسری که او / در بین همسران جهان، شهریار بود

خالق سپرد این زر کامل‌عیار را / دست کسی که زرگر کامل‌عیار بود

 

روشن‏ترین تلاقی آیینه و آب، در آوازهای روشن شهر زمزمه می‏شود و دو بهار، توأمان،در فصلی گم شده در تاریخ، از راه می‏رسند و باهم پیوند می‏خورند.

سالروز ازدواج حضرت علی(علیه السلام ) و حضرت فاطمه (سلام الله) بر تمام شیعیان جهان مبارک باد.

 

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

 [ 02:39:00 ب.ظ ]  



  میلاد مهدی موعود بر جهانیان مبارک. ...

خداوندا رسان از ما سلامش

به گوش ما رسان یا رب کلامش

نما تعجیل در امر قیامش



به انتظار تو نشستن اشتباه است، در انتظار تو باید ایستاد.


“اللهم عجل لولیک الفرج”

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[شنبه 1393-03-24] [ 10:19:00 ب.ظ ]  



  ...

سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران و قیام خونین ۱۵ خرداد مردم قم بر همگان تسلیت باد .


برای شادی روح امام و همه ی شهدا صلوات.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[پنجشنبه 1393-03-15] [ 02:08:00 ب.ظ ]  



  میلاد سه نور ولایت بر همه ی شیعیان جهان مبارک. ...

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

ماه میلاد سه پرچم دار عشق

دلبر و دلداده و دلدار عشق

ماه میلاد سه ماه عالمین

سید سجاد و عباس و حسین(ع)


شعبان ماهی است که مناجات زیبای شعبانیه را دارد و خواندن آن با تفکر و تدبر سفارش شده است. بخشی از فرمایشات امام خمینی عزیز(رحمه الله علیه) درباره ی مناجات شعبانیه ،بدین شرح است :

” مسئله “فصعق لجلالک” که مبداش قرآن است مسئله ای ست که انسان گمان می کند که “افتاد غش کرد” ولی این غش حضرت موسی چه بوده است یک مسئله ای نیست که غیر موسی بفهمد.

نه عارف و نه فیلسوف و نه دانشمند نمی توانند ذوب کنند که چی هست مسئله .

همین جملاتی که در همین مناجاتِ بزرگ است ، مسائلی ست که به حسب ظاهر سهل است و واقعا ممتنع است.

ریاضات بسیار می خواهد تا انسان بتوند بفهمد که “ناجَیتَهُ نه ناجَیتُهُ"،این چی است ؟خدا با انسان مناجات می کند،چیه مناجات؟چی خواستن ائمه؟

این از دعاهایی است که من غیر از این دعا ندیدم که همه ی ائمه این مناجات را می خواندند.

این دلیل بر بزرگیِ این مناجات است که همه ی ائمه این مناجات می خواندند،چی بوده است بین آنها و خدایا؟ کمال انقطاع چی است ؟


و ایشان میفرمایند که مناجات شعبانیه یکی از افتخارات ماست.


سه نور آمد به عالم پر ز احساس

معطر هر سه از عطر گل یاس

سه نور تابناک آسمانی

حسین بن علی ، سجاد و عباس


اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[دوشنبه 1393-03-12] [ 12:46:00 ب.ظ ]  



  عید بزرگ مبعث بر همه ی مسلمانان جهان گرامی باد ...

بت و بتخانه همه ذکر خدا می گویند / سخن از اقرأ و از غار حرا می گویند
حمد حق، مدح رسول دو سرا می گویند / خلق عالم همه تبریک به ما می گویند

عید مبعث بر همه ی مسلمانان جهان گرامی باد.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[سه شنبه 1393-03-06] [ 07:59:00 ب.ظ ]  



  خرمشهر را خدا آزاد کرد ...

سالروز فتح خرمشهر ،شهر خون، در عملیات بیت المقدس و روز مقاومت ، ایثار و پیروزی بر همه ی غیور مردان و با عفت زنان ایرانی گرامی و ارزنده باد.

روزی که ملت همیشه در صحنه ایران ، چه زن و چه مرد و حتی کودکان نیز سد راه ابر قدرتان شدند تا ذره ای از خاک پاک کشورمان را پای آلوده ی دشمن لمس نکند. واین ملت همیشه بیدار و فهیم امروز هم با حفظ همان مرزها حفظ خون سرخ شهدا را کرده اند.

شکر خدای بزرگ را که اینگونه بندگانی آفرید که خودش هم به خاطر خلق آنها به خودش آفرین میگوید.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[شنبه 1393-03-03] [ 11:11:00 ب.ظ ]  



  ایام مبارک ...

ایام رجب و میلاد با سعادت حضرت علی (علیه السلام) و

روز پدر بر همه ی شیعیان جهان مبارک باد.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[یکشنبه 1393-02-21] [ 12:38:00 ب.ظ ]  



  تسلیت ...

ایام فاطمیه بر همه ی شیعیان جهان تسلیت باد.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[پنجشنبه 1393-01-14] [ 12:14:00 ق.ظ ]  



  تبریک ...

میلاد حضرت صبر، زینب کبری، بزرگ زن استقامت تاریخ بر همه ی شیعیان جهان مبارک باد.

امید است که از آن بانوی گرامی مشق زندگی بگیریم و او را که دست پرورده ی مادر و پدری همچون علی(علیه السلام) و فاطمه زهرا ( سلام الله علیها) است در تمام کارهایمان الگو قرار دهیم.

زینب جان نگاه مهربانت را از ما دریغ مفرما .

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[جمعه 1392-12-16] [ 10:11:00 ق.ظ ]  



  به مناسبت روز درختکاری ...

تو در خود حیاتی داری به وسعت جهان:

رگهای سبزت که در آن زندگی جریان دارد و زندگی ما را به جربان می اندازد.

در برگ برگ وجودت بویی از عطرهای مختلف خمیده که با وزش هر نسیمی شامه ها را مینوازد.

ریشه های استوار و محکمت که نبض حیاتت نام گرفته. همان ریشه ای که تو را پایدار نگه میدارد در برابر هر باد و بارانی.

هر غنچه ای که از تو میشکفد آنقدر چشم نواز است که لحظه ای نمیتوان از آن چشم برداشت.

دستان بازت هر پرنده ای را در آغوش میگیرد و برایشان  جایگاه امنی هستی.

در تو زندگی را میتوان یافت و زندگی کردن را از تو آموخت.

بعضی از صفتهای ما از تو گرفته شده: استوار همچو سرو، افتاده و متواضع همچو بید، در سکوت همچو خواب زمستانی ات.

نام تو و وجود تو در زندگی ما کلید واژه ای نام گرفته به نام تنفس.

.

.

.

و تو چرخه ای هستی که عدم وجودت مساویست با عدم وجود ما.

و چه ساده ازتو نام میبریم «درخت»

دلنوشته ای از فائزه بهمنی طلبه عصمتیه

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

 [ 09:51:00 ق.ظ ]  



  دلنوشته ...

الهی!

پاک و منزهی تو و چه بزرگ و با شکوه است منزلت تو و چه پیروز و چیره است پادشاهی ات.

خدایا! چه سخت و پابرجاست قدرت تو و چه کارساز است فرمان تو….

الها…صبح و شام میکنم در حالی که کردار خویش را اندک میشمارم و به گناه خود معترفم و به لغزشهای خود اقرار دارم  و به سبب زیاده روی درباره ی خویش، زبون و خوارم…

خواهش نفسم تباهم کرده است و هوسهایم محرومم کرده اند.

معبودا! از این رو تو را میخوانم و از تو درخواست دارم در حالی که،همچون کسی هستم که گناهان بسیار خود را میداند و به لغزشهای خود معترف است.

پروردگارا!

در آن روز که برانگیخته میشوم مرا از رحمت خویش مایوس مگردان و در آن روز مرا در جایگاه دوستانت درآور و در جوار خودت جای ده. الهی آمین.

دلنوشته ای از طاهره محمود زاده طلبه پایه سوم حوزه علمیه عصمتیه

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[سه شنبه 1392-12-13] [ 09:50:00 ب.ظ ]  



  ماه صفر ...

ایام شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) بر همه ی شیعیان جهان تسلیت باد.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[دوشنبه 1392-09-18] [ 02:18:00 ب.ظ ]  



  تسلیت ...

یا  امام ” سجاد(علیه السلام)”

ای کسی که تنها راوی مرد باقی مانده از فتح دلها ،کرب وبلایی…

امروز به یاد روزهایی افتادیم  که تنها بودی و خدا دست در دست تو داشت تا کاروان محبت اهل بیت را به سر منزل مقصود برسانی.

تو بودی و غم اسیری و بی حرمتی دشمنان.

تو بودی و نبودن پدر عزیزیت.

به پدر جان بگو که قرار بود عصای دستش باشی نه چراغ دار تابوتش،چه تابوتی؟! که تکه تکه ی پدر را در آن پیچیده بودند.

اما سجاد جان دل تو با پدر بود و جسمت اینجا ماند تا زینت عبادت کنندگان باشی و حرفهای سازنده ات را در قالب دعا به ما برسانی.

رسید…. اما اینک از وجود عزیزی چون تو محزونیم و امید آن داریم که پا در رکاب راه پدر عزیزت باشیم و همواره لبیک گوی هل من ناصرش.

دعایمان بفرما آقا.

شهادت امام زین العابدین (علیه السلام) را خدمت همه ی شیعیان جهان تسلیت میگوییم.

منبع.وبلاگ منتظران ظهور

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[شنبه 1392-09-09] [ 09:01:00 ب.ظ ]  



  نقش امر به معروف در قیام عاشورا ...

(….و اما عامل امر به معروف و نهی از منکر که خود امام هم زیاد به آن استناد کرده و در آن موارد نامی از امتناع بیعت یا پذیرش دعوت نبرده است،ارزش زیادی دارد ،زیرا به موجب این عامل به هر حال امام خود را با حکومت وقت درگیر کرده است و این درگیری از نوع هجوم بوده و از طرف خود او شروع شده است نه از ناحیه ی مردم و نه از ناحیه ی حکومت.

به موجب این عامل،امام،مهاجم و معترض است نه مدافع؛ کارش عمل ابتدایی است نه صرفا عکس العمل منفی در مقابل تقاضای بیعت و یا عکس العمل مثبت در مقابل تقاضای همکاری برای تشکیل حکومت.

به موجب این عامل خواه حکومت بیعت بخواهد و یا نخواهد، او معترض و طرفدار تغییر وضع موجود است.خواه مردم کوفه اورا بپذیرند و یاری کنند و یا نپذیرند و یاری نکنند،باز هم او معترض و طرفدار تغییر است. و از این نظر است که فوق العاده ارزنده است و درس است و آموزنده است.

در نتیجه هدف” امام حسین(علیه السلام)” از قیام عاشورایی احیای امر به معروف و نهی از منکر و اعتراض به وضع موجود بود که با اصول اساسی جامعه اسلامی ناهماهنگ بود.)

امام (علیه السلام) دیده بودند که چگونه منکر در جامعه معروف شده و سنت رسول خدا در پستوها خاک میخورد.

یزید و یزیدیان اجرای منکرات را در جامعه ای که با نام اسلام پا گرفته بود علنی کرده و پا را از آن فراتر گذاشته بودند.لذا امام بر حق سکوت را در این برهه جایز ندانستند و برای واجبی به پا خواستند که خدا هم آن را جایز میدانست.

منبع:برگرفته از حماسه حسینی ،شهید مطهری،ج2، ص 121

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[سه شنبه 1392-09-05] [ 12:19:00 ب.ظ ]  



  هفته بسیج گرامی باد ...

بیانات مقام معظم رهبری :

امروز اگر شما جلوه‌هاى زیباى پُرشور حضور جوانان را در صحنه‌هاى پُرخطر فلسطین و لبنان مشاهده مى‌کنید، این الگوگیرى از بسیج است.سال 1384

میتوان بسیج را  بحق مکتبى‌ترین و مردمى‌ترین نیروى مقاومت جهانى نامید. سال 1362

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[دوشنبه 1392-09-04] [ 08:36:00 ب.ظ ]  



  يا حسين ...

حسین جان سلام….

 

عزیز دل زهرا(سلام الله) ، نمیدانم که آیا بگویم من از منتظران ظهور پسرت هستم یا نه؟

چون سراغ دارم بزرگ مردی را که منتظرانش او را کشتند.

سراغ دارم بزرگ مردی را که منتظرانش به فرزند شیر خواره اش هم رحم نکردند.

سراغ دارم منتظرانی را که  به خیمه ی زنان آن مرد بزرگ یورش بردند و خلخال از پای زنان ربودند و گوشواره از گوش دخترکان یتیم کشیدند.

سراغ دارم مردی را که منتظرانش  آب را که مهریه ی مادرش بود از او دریغ کردند.

سراغ دارم از منتظرانی که آتش پاره بر سر یتیمان و زنانش میریختند .

سراغ دارم که منتظِران ،سر منتظَر خود را بالای نیزه بردند و ندای الله اکبر سر دادند……

یا للعجب!!!!!!!

با این اوصاف نمیدانم خود را منتظر بدانم یا نه؟

خدای بزرگ کمکم کن راه را از بیراهه بشناسم.

کمکم کن منتظری به هوش و بیدار باشم در زمان ظهور منتظَرم.

کمکم کن تا در این نشئه یار و همراه ولی فقیهم باشم تا تو در آن نشئه به دیدارم آیی.

خدایا….. تویی که از سرانجام امور با خبری،کمک کن که سر انجام، همه ی شیعیان رو سپید انتظار باشند.

منبع:http://montazer120.blogfa.com/

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[سه شنبه 1392-08-14] [ 09:22:00 ق.ظ ]  



  يا حسين ...


اصلا” حسين” جنـــس غمـش فرق ميكند

ايــن راه عشـــق پــيچ و خَمش فرق ميكند

ايــــنجا گــــــدا همــيشه طلبــــكار ميشود

اين در كــــــه آمــدي كرمـش فـــرق ميكند

صـد مرده زنده ميشود از ذكر “يا حسين”

عيساي اهل بيـــــت دَمَـــــش فـــرق ميكند

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

 [ 12:36:00 ق.ظ ]  



  میلاد کوثرنور،کریمه ی اهل بیت، فاطمه معصومه بر همه ی شیعیان جهان مبارک. ...

ای کوثرِ کوثر رسول‌الله
زهرای مکررِ رسول‌الله

هم سوره نور موسی جعفر
هم پاره پیکر رسول‌الله

معصومه خانواده عصمت
صدیقه دیگر رسول‌الله

جایی که تو در حضور بابایی
زهراست به محضر رسول‌الله

سرچشمه گرفته روح پاک تو
از روح مطهر رسول‌الله

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[شنبه 1392-06-16] [ 10:24:00 ق.ظ ]  



  شهادت جانسوز امام جعفر صادق (عليه السلام) را به همه شيعيان جهان تسليت ميگوييم. ...


لحظه شهادت

امام صادق علیه السلام در آخرین لحظات حیات که مرگ را نزدیک دیدند، دستور دادند که تمام خانواده و خویشان نزدیکش بر سر بالینش جمع گردند و پس از آن که همه آنان در کنار امام حاضر شدند، چشم بگشود و به صورت یکایک آنها نظر افکند و فرمود: «انّ شِفاعتنا لاتنال مستخفاٌ بالصلوة.»
این وصیت امام، دلیل آن است که در آئین اسلام، نماز جایگاهی مهم دارد، طوری که امام در آخرین لحظه‌های زندگی از میان هزاران مسئله فقط نماز را سفارش می‌کند و این نیست جز برای این که امام صادق علیه السلام هادی امت و پاسدار دین است و نماز از این دیدگاه از اهمیت فراوانی برخوردار می‌باشد.

اميد آن داريم كه نمازي كه سفارش ائمه ما بود روشنگر راهمان ونويد بخش لقاء الله باشد.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[دوشنبه 1392-06-11] [ 12:06:00 ب.ظ ]  



  عید سعید فطر مبارک ...



یا رب روا مدار که مهمان رحمتت

بی مغفرت ز سفره عفوت برون رود



عید سعید فطر بر تمام مسلمانان جهان مبارک باد.



اللهم عجل لولیک الفرج

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[یکشنبه 1392-05-20] [ 12:10:00 ب.ظ ]  



  یا علی..... ...

 

یا علی!….

امشب تمام شهر سیاه پوش شده است.

خبری در راه است….

امشب شب قدر است.شیعیان …اما آیا کسی قدر عزیز کرده ی این شب عزیز را میداند؟!

همان عزیزی که فرموده بود:” سلونی قبلَ اَن تَفقِدونی” ولی ما نپرسیدیم و از دستش دادیم.

امشب بال ملائک آغشته به خون مولا و سرور شیعیان جهان است.

امشب را تا به صبح خواهیم گریست در غم فرزندان زهرا….

یا علی ….بعضیهامان سنگ ولایت علی(ع) را به سینه میزنیم ولی خوب نمک خورده و نمکدان میشکنیم.

شیعیان قدر علی (ع) را کسی میداند که در زمان سختی و گرما ، تشنگی و گرسنگی را به جان میخرد.

قدر علی(ع) را کسی میداند که در هوای داغ ،حرمتش را حفظ نموده و از دایره ی عفاف و حیا بیرون نمیرود.

بیاییم قدر آقا و مولایمان را با عمل به سخنان گوهربارشان بدانیم و قول بدهیم که از خط ولایت خارج نشویم .

و امشب را اختصاص دهیم به همه ی نیازمندان و برای همه دعا کنیم.

 

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[شنبه 1392-05-05] [ 07:11:00 ب.ظ ]  



  شب شهادت مولای متقیان امیرالمومنین بر همه ی شیعیان جهان تسلیت باد ...

 

الا ای چاه یارم را گرفتند

گلم باغم بهارم را گرفتند

میان محراب با ضرب شمشیر

همه دار و ندارم را گرفتند.


علی جان!

رفتی و با رفتنت جهانی یتیم شده.

ای یاور یتیمان عالم امشب نگاه عالمی به کرم توست.


خدایا در این شبهای قدر قدمهایی را که برایم بر میداری آشکار کن ؛ تا درهایی را که به سویم میگشایی ندانسته نبندم و درهاییکه به رویم میبندی به اصرار نگشایم.

 

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

 [ 02:51:00 ق.ظ ]  



  میلاد امام حسن (ع) مبارک ...

پیامبر اکرم (ص) علاقه ی قلبی خود را به این کودک ابراز می داشت و می فرمود:

“الحسن ُ فإنه إبنی و ولَدی و منّی و قرّة عینی و ضیاءُ قلبی و ثمرةُ فودای و هو سیّد شبابَ اهلِ الجنّة و حجة اللهِ علی الامةِ اَمرُهُ و قوله قولی من تَبِعَه فإ نّه منّی و من عصاهُ فَلَیسَ منّی”.(بشارةالمصطفی ، عمادالدین طبری، ص199)

حسن پسر و فرزند من است .او از من است و نور چشم من و روشنایی قلب من و میوهء جان من است او سید و آقای جوانان بهشت است و حجت خدا بر امت می باشد .دستور او دستور من و سخنش سخن من است کسی که از او پیروی کند ، از مناست و هر کس نافرمانیش کند ،از من نیست. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA :LatentStyles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> ideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />

-size: medium;” lang="FA">پرورش یافته دامن پیغمبر و زهرا          صاحب مکرمت و منزلت و حلم و حیایی

جد تو احمدو بابت علی و فاطمه مادر       اولین سبط نبی چارم اصحاب کسایی

از ازل تا به ابد چون تو نیامد به سخاوت  معدن بخشش و احسان و یم جود و سخایی

سید وسرور و آقای جوانان بهشت          حامی ملت و دین ،شافع فردای جزایی

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[چهارشنبه 1392-05-02] [ 08:59:00 ق.ظ ]  



  ...

درباره ماه رمضان
رمضان اسمى از اسماء الهى می ‏باشد و نبایست‏ به تنهائى ذكر كرد مثلا بگوئیم، رمضان آمد یا رفت، بلكه باید گفت ماه رمضان آمد، یعنى ماه را باید به اسم اضافه نمود، در این رابطه به سخنان حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) گوش فرا می دهیم.
رمضان از اسماء الله است
هشام بن سالم نقل روایت می ‏نماید و می ‏گوید: ما هشت نفر از رجال در محضر حضرت ابى جعفر امام باقر (علیهما السلام) بودیم، پس سخن از رمضان به میان آوردیم.
فقال علیه السلام: لا تقولوا هذا رمضان، و لا ذهب رمضان و لا جاء رمضان، فان رمضان اسم من اسماء الله عز و جل لا یجیى و لا یذهب و انما یجیى‏ء و یذهب الزائل و لكن قولوا شهر رمضان فالشهر المضاف الى الاسم و الاسم اسم الله و هو الشهر الذى انزل فیه القرآن، جعله الله تعالى مثلا و عیدا و كقوله تعالى فى عیسى بن مریم (علیهما السلام) و جعلناه مثلا لبنى اسرائیل. (1)
امام علیه السلام فرمود: نگوئید این است رمضان، و نگوئید رمضان رفت و یا آمد، زیرا رمضان نامى از اسماء الله است كه نمی ‏رود و نمی ‏آید كه شى‏ء زائل و نابود شدنى می ‏رود و می ‏آید، بلكه بگوئید ماه رمضان، پس ماه را اضافه كنید در تلفظ به اسم، كه اسم اسم الله می ‏باشد، و ماه رمضان ماهى است، كه قرآن در او نازل شده است، و خداوند آن را مثل و عید قرار داده است همچنانكه پروردگار بزرگ عیسى بن مریم (سلام الله علیهما) را براى بنى اسرائیل مثل قرار داده است، و از حضرت على بن ابى طالب (علیه السلام) روایت ‏شده كه حضرت فرمود:
«لا تقولوا رمضان و لكن قولوا شهر رمضان فانكم لا تدرون ما رمضان‏» (2) شما به راستى نمى‏دانید كه رمضان چیست (و چه فضائلى در او نهفته است).
واژه رمضان و معناى اصطلاحى آن
رمضان از مصدر «رمض‏» به معناى شدت گرما، و تابش آفتاب بر رمل… معنا شده است، انتخاب چنین واژه‏ اى براستى از دقت نظر و لطافت ‏خاصى برخوردار است. چرا كه سخن از گداخته شدن است، و شاید به تعبیرى دگرگون شدن در زیر آفتاب گرم و سوزان نفس و تحمل ضربات بى امانش،زیرا كه رمضان ماه تحمل شدائد و عطش می ‏باشد، عطشى ناشى از آفتاب سوزان یا گرماى شدید روزهاى طولانى تابستان.
و عطش دیگر حاصل از نفس سركشى كه پیوسته می ‏گدازد، و سوزشش براستى جبران ناپذیر است.
در مقایسه این دو سوزش، دقیقا رابطه عكس برقرار است، بدین مفهوم كه نفس سركش با چشیدن آب تشنه‏ تر مى گردد، وهرگز به یك جرعه بسنده نمی ‏كند، و پیوسته آدمى را در تلاش خستگى ناپذیر جهت ارضاى تمایلات خود وا می ‏دارد

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[سه شنبه 1392-04-18] [ 08:22:00 ب.ظ ]  



  یا مهدی ...
با چشم شهر آشوب خود ما را زلیخا میکنی
یعقوب! چشمان مرا تنها تو بینا میکنی
دیگر نمیداند کسی فرق ترنج و دست را
یوسف!تمام شهر را داری زلیخا میکنی
بی تو گذشت این جمعه ها ای صاحب عصر و زمان
عصر کدامین جمعه را تا صبح تماشا میکنی؟
موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[جمعه 1392-04-07] [ 03:35:00 ب.ظ ]  



  پیشکشی ناقابل به آقا امام زمان(عج)، به امیدنگاهی ...

در وعده گاه سبز انتظار

پشت حریری یاس میرسد

در زیر سقف گنبد فیروزه ای

در لابلای سجاده ها به نماز میرسد

دستها بلند میشود و انگار

این زمزم ندبه است که به جویبار میرسد

شب پر ستاره و نور ماه

انگار که سالهاست به تماشا میرسد

بوی خوشی فضا را گرفته است

این بوی خوش شماست که میرسد

مردم همه غرق دراشک و آه

آوای خوش ربناست که میرسد

در هر نفس این دعا کنندگان

نوری به سوی خداست که میرسد.

شاعره: فائزه بهمنی

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[شنبه 1392-04-01] [ 08:27:00 ب.ظ ]  



  سخنان مقام معظم رهبری پیرامون انتخابات ...

 

 

خطاب به روحانیت:

با بی طرف ماندن روحانیت در مسائل چالشی اساسی ،موجب نمیشود که دشمن روحانیت و دشمن دین هم بی طرف و ساکت بماند.

«وَ مَن نامَ لَم یُنَم عَنه»

اگر روحانیت شیعه در مقابل حوادث خصمانه ای که برای او پیش می آید احساس مسوولیت نکند

و وارد میدان نشود و ظرفیت خود را بروز ندهد وهمچنین کار بزرگی که به عهده ی اوست انجام ندهد،

این موجب نمیشود که دشمن دشمنی خود را متوقف کند.

 

 

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[پنجشنبه 1392-03-23] [ 03:59:00 ب.ظ ]  



  ماه شعبان ...

حلول ماه شعبان ماه پیامبر اکرم (ص) بر مسلمانا ن جهان مبارک.

حضرت پیامبر اکرم (ص) فرمودند:ایها الناس اسمعوا ما آمرکم به و اطیعوه فانی اخوفکم عقاب الله یوم تجد کل نفس ما عملت من خیرِ محضراًََ.

ای مردم آنچه به شما فرمان دادم بشنوید وفرمان برید ، من شما را از عقاب پروردگارم بیم می دهم. در آن روذ که هر کس نتیجه کردار نیکویی که به جا آورده می یابد.(شیخ مفید ، محمد بن الاما لی ، ص346

میلاد با سعادت سید الشهداء حضرت امام حسین (ع) وسید الساجدین حضرت امام زین العابدین (ع) وعلمدارپرافتخار لشکر کربلا حضرت ابوالفضل عباس (ع) برشیعیان جهان مبارک.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[دوشنبه 1392-03-20] [ 09:59:00 ق.ظ ]  



  وفات حضرت زینب (س) تسلیت باد. ...


زن مگو مرد آفرین روزگار

زن مگو بنت الجلال اخت الوقار

زن مگو عرش خدا را قائمه

یک محمد یک علی یک فاطمه

*اگر مقیاس کربلا نبود و اگر زینب(س) نبود چه بسیار مردان و زنانی که در نیمه‌ی راه باز می‌ماندند.

*صبر زینب یک شورش بر اساس حیاتی معقول است که همواره در بحرانی‌ترین شرایط، بهترین جهت را برای تاریخ و زمانه ساخته و پرداخته کرده و عالمی را درس داده است.

*بانویی که وقتی بر عمرسعد خطابه میخواند, مصیبت را بزرگتر از فهم و عقل او میشمرد.

*زمانی که فقط خود اوست و خدا و کشته  غرقه به خونش، دستان خود را به زیر آن پاره پاره تن میبرد و تمام وجودش غرق در محبت و معرفت به خداوند التماس میکند: «ربنا تقبل منا هذا القربان»

*این ایمان و باور است که زینب را به چنان صبوری فرامیخواند و صبوری او عین علم اوست.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[چهارشنبه 1392-03-08] [ 11:01:00 ق.ظ ]  



  میلاد مولود کعبه بر شیعیان جهان مبارک ...

باز امشب عرشیان کف میزنند

آل احمد پنجه بر دف میزنند

جبرئیل آمد به آواز جلی

میسرایند لا فتی الا علی

یا علی و یا علی و یا علی

عید ولایت مبارک .

علی جان !

مدتیست طولانی که دلمان خواستار زیارت بارگاه غریبت است.

میدانم که طول نمیکشد و من قصه مهربانیت را به نسیم میسپارم تا عالمیان بدانند که تو مهربانترینی.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

 [ 10:45:00 ق.ظ ]  



  میلاد امام محمد باقر بر همه ی شیعیان جهان مبارک باد ...

 

ای به تو از خالق داور سلام

از لب جان بخش پیمبر سلام

شمس و قمر را به نسب اختری

نسل امام از پدر و مادری

اختر تابنده ی دانش تویی

بلکه شکافنده ی دانش تویی

دانش کل نقطه ای از مکتبت

علم لدنی سخنی بر لبت

هر نفست باغ گلی از کمال

هر سخنت پاسخ صدها سؤال

میلاد شکافنده ی دانش نبوی و وارث علم علوی خجسته باد.

منبع:namakstan.ir/شعر-و-متن-ولادت-امام-محمد-باقر-poetry-text.html#more-3380

 

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[شنبه 1392-02-21] [ 09:10:00 ق.ظ ]  



  آجرک الله يا بقيه الله ...

بار الها!

خداي من آخرالزمان شده است؟

ديگر قلبها را ياراي ماندن در سينه نيست.

اين زالوهاي آدم خوار(ماهواره)ديگر درخانه ها چتري شده روي بام.

دعاهايمان بالا نميرود.

و آخرالزمان….

مرده هايمان را از درون قبر ها ميدزدند وهتاکي به ياراميرالمومنين (عليه السلام) عادي شده است.

مهدي جان !

قرار است به قبر عمه جانت زينب بي احترامي کنند.

آقا جان رو نمينماياني؟!

به خدا جز اشک و دعا کاري نمي آيدمان.

براي فرج مهدي فاطمه و سلامتي اشان 5 صلوات

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[یکشنبه 1392-02-15] [ 07:20:00 ب.ظ ]  



  مقام رفیع حضرت فاطمه سلام الله علیها ...

عارف مهربان جماران، حضرت امام خمینی رحمه الله به هنگام سخن گفتن از مقام والای فاطمه زهرا علیهاالسلام ، در آسمان معرفت آن حضرت بسیار اوج می گرفت. با این حال، همواره معترف بود که اندیشه و زبان بشری، از فهم و بیان حتی گوشه ای از مقام والای معنوی آن حضرت ناتوان است.

ایشان می فرماید: «من راجع به حضرت صدیقه خودم را قاصر می دانم که ذکری بکنم». ایشان در جای دیگری درباره مقام بلند آن حضرت می فرماید: «زنی که هر کسی با بینشی، درباره او گفتاری دارد و با این حال کسی از عهده ستایش او برنیامده است ؛ چرا که احادیثی که از خاندان وحی رسیده، به اندازه فهم مستمعان بوده است. دریا را در کوزه ای نتوان گنجاند و دیگران هر چه گفته اند، به مقدار فهم خودشان بوده است، نه به اندازه مرتبت او. پس بهتر آنکه از این وادی شگفت درگذریم».

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[چهارشنبه 1392-02-11] [ 09:36:00 ق.ظ ]  



  یا فاطمه اشفعی لنا فی الجنه ...

اعطای حق به ختم رسل چیست؟! کوثر است

کوثر وجود اقدس زهرای اطهر است

زهرا یگانه لیله ی قدری که قدر او

مخفی چو علم غیب خداوند اکبر است

ولادت با سعادت زهرای مرضیه سلام الله علیها و فرزند گرامیش امام خمینی بر همه ی شیعیان جهان مبارک باد.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

 [ 09:29:00 ق.ظ ]  



  بادوستان چگونه باشیم؟ ...

بادوستان چگونه باشیم؟

حضرت علی (ع)پاسخ می دهند:اًََحبب حببیکَ هوناً مَا ان یکونَ بِغیضکَ یوماً مَا

در درستی با دوست مدارا کن ؛ شاید روزی دشمن تو گردد.(حکمت 268نهخ البلاغه معجم المفرس)

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[دوشنبه 1392-02-09] [ 09:36:00 ق.ظ ]  



  صادقانه و عاشقانه بیایید ...

در طهارت دقت داشته باشید، قدمی عاشقانه بردارید و صادقانه بیایید تا اینها را بچشید، چند بار که شکار کنید به فهم اینها کمک میکند، یک جهش علمی پدید می آید و انسان میشود مصداق “انّ صَلاتی وَ نَسَکی و مَحیایَ وَ مَماتی لِلله رَبّ العالمین” وقف خالص الهی می شود به سوز و گداز می آید و افاضات و اشراقات نصیبش میشود.

علامه حسن زاده آملی ،کتاب پندهای حکیمانه ص 44

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[شنبه 1392-02-07] [ 10:00:00 ق.ظ ]  



  ...
موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

 [ 10:00:00 ق.ظ ]  



  تسلیت به مناسبت شهادت بزرگ بانوی عالم هستی ...

ای به خاک آرمیده افلاکی !

شهادتت ، به «حق» شهادت می دهد و «رفتنت»، «رفته ها » را به یادها می آورد .

خفتنت در خاک تیره ، خفتگان تیره روز را بیدار می کند .

مزار پنهانت ، پنهان ها را آشکار می کند ، گریه هایت ، از خنده های ناحق پرده بر می دارد .

ایام فاطمیه ، دلهای عاشق و بیقرار ، « سرود غم » می خواند و منظومه اندوه می سراید. « فاطمیه » ، فصل و موسم تجدید داغهای علی است .

در سوگ زهرا ، آسمان دل ما ابری و هوای چشمانمان بارانی است.

شیعه ، امروز در فاطمیه ای به وسعت ایران ، سر بر شانه « مظلومیت » می گذارد و اشک می ریزد .

ایام فاطمیه ، فهرست غم ، سند مظلومیت و ادعانامه شیعه است .

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[شنبه 1392-01-17] [ 10:50:00 ق.ظ ]  



  نوروز 92 مبارک ...

  

   امسال حماسی ، حماسی هستیم     

 در مدرسه علی شناسی هستیم .

 ای فتنه گران خیال ، خامی نکنید .

ما کارشناسان سیاسی هستیم

بر سفره نان خشک هم بنشینیم .

پیروز نبرد، اقتصادی هستیم .

نوروز 1392 مبارک

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

 [ 09:55:00 ق.ظ ]  



  عيد سعيد غدير بر همه ي شيعيان جهان مبارك باد. ...

چه کوتاه است فاصله ظهر غدیر تا ظهر عاشورا….

در غدیر دست علی(علیه السلام) بالا رفت و در کربلا سر حسین(علیه السلام)…

و به قول امام خامنه ای: غدیر، کربلای عوام بود و کربلا غدیر خواص…

در غدیر، با آنکه بیعت گرفته شد“جفا” شد و در کربلا با آنکه بیعت برداشته شد“وفا".

عید غدیر بر همه ی ولایتمداران گرامی باد.

 

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[دوشنبه 1391-08-15] [ 07:12:00 ق.ظ ]  



  السلام عليك يا جواد الائمه ...

شهادت جانسوز جوانترين امام حضرت جواد الائمه امام جواد تسليت باد .

از پشت درب بسته کسی آه می کشد

یوسف دوباره ناله زیک چاه می کشد

در زیر پای هلهله ها این صدای کیست؟

این پای کوب و دست فشانی برای کیست؟

از ظرف آب ریخته بر این زمین بپرس

از یک کنیز یا که از آن یا از این بپرس

زرد است از چه گندم روی دل رضا

بر باد رفته است چرا حاصل رضا

زلف مجعد پسرش را نگاه کن

آنگاه یاد یوسف غمگین چاه کن

ای کاش دست کاسه انگور می شکست

تا چهره جواد به زردی نمی نشست

ای کاش زهر قاتل و مسموم خویش بود

ای کاش کشته اثر شوم خویش بود

دیدند چند طایفه ای از کبوتران

با بال روی بام کسی سایه گستران

رضا جعفری

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[دوشنبه 1391-07-24] [ 09:54:00 ب.ظ ]  



  اهداف عراق از جنگ با ایران ...

طی جلسه ای که درروزیکشنبه2/7/91درحوزه علمیه عصمتیه بابل به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزارشد.«اقای مویدی » میهمان جلسه راجع به اشنایی مختصر با دفاع مقدس سخنرانی کردند.
وی درموردعلت اینکه چراجنگ مادفاع مقدس نامیده شدبیان داشت:دفاع مافقط دفاع عادی نبود اگرچه دفاع عادی نیز ارزشمند است. تقدس دفاع مااین است که دشمن قصدداشت نظام جمهوری اسلامی رابرکنارکنددشمن باایران مخالف نیست بلکه باعلم ودین جمهوری اسلامی مخالف است جنگ مامقدس بود چون پشتوانه دینی داشت.
وی درخصوص هدفهای صدام از جنگ باایران چنین اظهار داشت:
1-اروند رود رادرتصرف بگیردواسمش را شط العرب بگذارند.
2-استرداد جزایرسه گانه
3-تجزیه خوزستان
4-سرنگونی جمهوری اسلامی ایران
5-رهبری جهان عرب

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[یکشنبه 1391-07-16] [ 12:07:00 ب.ظ ]  



  بیانیه محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (س) ...

بسمه تعالی

پیامبران الهی عصاره و چکیده لطف پروردگار به ابناء بشر هستند که به واسطه آنان عنایت الهی شامل حال انسان شد و خدا بواسطه آنان آنچه را که انسان نمی دانست به او آموخت. نقش و تاثیرگذاری انبیاء در تاریخ بشر غیر قابل انکار است. در این میان پیامبر خاتم که به فرمایش خدا در قرآن ،رحمت برای همه جهانیان است،تاثیری بی بدیل در دلها و جانهای مسلمانان و حتی غیر مسلمانان نهاده است. پیامبری که بزرگترین معجزه اش یک کتاب و اساسی ترین تعالیمش تاکید بر افضلیت اندیشیدن بر عبادت و اهمیت علم و دانش می باشدناگفته پیداست که اهانت کنندگان به چنین پیامبری بدترین وشریرترین و جاهلترین خلایق هستندکه تاثیرگذاری و پیشرفت آموزه های خاتم الانبیاء(ص) در جهان ودر میان نوع انسانها و بویژه کشورهای اسلامی را برنمی تابند. بدون تردید پیشرفتها و الهام بخشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که امروز در بیداری اسلامی متجلی شده است،خفاش صفتان و نور ستیزان را به خشم آورده و به چنین رفتارهایی وا داشته است.
امروز به این معاندان و جاهلان اعلان می داریم که : چهره پر فروغ پیامبر(ص) مصداق بارز نور خداست که خاموش شدنی نیست، اکنون که نسیم بیداری اسلامی در میان ملتهای مسلمان جهان ورزیدن گرفته است و ملتها از زیر یوغ استعمار گونه دست نشاندگان آمریکای جنایتکار آزاد شده اند، دنیای اسلام و فرزندان رشید امت اسلام، زبان یاوه گویان هرزه و بی منطق را خواهند برید و به حیواناتی که در سایه سکوت سیاستمداران رذل و بی وجدان غربی، جرأت جسارت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) را پیدا کنند، اجازه ادامه نخواهند داد.
همانگونه که ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای(دامت برکاته) در پیام راهگشای خویش تصریح فرمودند: پشت صحنه این حرکت شرارت بار، سیاست های خصمانه صهیونیسم و آمریکا و دیگر سران استکبار جهانی است که به خیال باطل خود می خواهند مقدسات اسلامی را در چشم نسلهای جوان در دنیای اسلام از جایگاه رفیع خود فرو افکنده و احساسات دینی آنان را خاموش کنند. امروز کار به این گناه عظیم و غیر قابل بخشش نمی رسید. متهم اول در این جنایت، صهیونیسم و دولت آمریکا است.
یقین داریم که جبهه کفر و شرک به لحظات آخر جان کندن خود رسیده و ان شاءالله همه ما با ظهور متقم آل محمد (ص) حضرت ولی عصر(عج) شاهد پاک شدن لوث بی دینی و تفکر مادی گرایانه از صحنه جهان خواهیم بود.
ما طلاب مدرسه علمیه عصمتیه بابل ضمن حمایت از اعتراضات هوشیارانه و قاطعانه مردمی‌در سراسر جهان ، خواهان برخورد فعال دستگاه دیپلماسی ایران برای جلوگیری از پخش این فیلم وتکرار حوادث مشابه بوده و اعلام می‌کنیم خشم مسلمانان جهان تا مجازات عاملین این جنایت فرو نخواهد نشست.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

 [ 11:53:00 ق.ظ ]  




  برگزاري همايش مسولين با اساتيد و دانش پژوهان حوزه ي علميه عصمتيه بابل ...

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[شنبه 1391-07-01] [ 07:04:00 ب.ظ ]  



  توهين هايي كه زبان از بيان آنها حيا ميكند. ...

تولید فیلمی موهن علیه پیامبر اعظم(ص) در آمریکا

 

 

 

 

 

 

خبرگزاری فارس: فیلم موهن «زندگی محمد[ص] رسول اسلام» که علیه پیامبر اعظم(ص) در آمریکا ساخته شده دارای توهین‌هایی به آن حضرت است که زبان از بیان آنها حیا می‌کند.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس قبطیان مصری مهاجر در آمریکا با همکاری تیری جونز کشیش دیوانه آمریکایی اقدام به ساخت فیلمی در توهین به پیامبر اعظم(ص) کرده‌اند.

 بنابر این گزارش برخی صحنه‌های این فیلم موهن که منتشر شده به گونه‌ای است که زبان از بیان آنها حیا می‌کند.

گروه موسوم به «قبطیان مهاجر» در آمریکا اعلام کرده‌اند قصد دارند این فیلم را که «زندگی محمد[ص] رسول اسلام» نامگذاری و اخیرا به کارگردانی سام باسیل ساخته شده است، فردا(11 سپتامبر) به نمایش درآورند.

 * فیلم فردا و در کلیسای کشیش دیوانه آمریکایی به نمایش گذاشته می‌شود

 آنان قرار است این فیلم را برای نخستین بار در حرکت موهن تیری جونز که به آن «محاکمه مردمی محمد[ص]» می‌گوید به نمایش درآورند.

 بنابر این گزارش این فیلم که با حمایت مرکزی به نام «هیئت عالی حکومت قبطیان» و کلیسای تیری جونز ساخته شده با صحنه‌هایی از حملات گروه‌های تندرو به یک داروخانه مربوط به پزشکی قبطی را نشان می‌دهد و سپس به حیات پیامبر اعظم(ص) منتقل می‌شود.

 در این فیلم نقش پیامبر اسلام را یک بازیگر آمریکایی با رفتاری توهین‌آمیز بازی می‌کند و در آن تلاش شده که نزول وحی بر پیامبر اسلام(ص) را دروغ معرفی کنند.

 بنابر این گزارش با پخش بخش‌هایی از این فیلم در فضای مجازی و اقدام موهن قبطیان مهاجر مصری، نخستین واکنش‌ها از مصر علیه این اقدام برخاسته است.

* محکومیت ساخت فیلم توسط «شورای جهانی قبطیان» و مفتی اعظم مصر

 در نخستین اقدام، «شورای جهانی قبطیان» در مصر در بیانیه‌ای رسمی این اقدام را به شدت رد کرده و عنوان کرده که قبطیان مهاجر به دنبال ایجاد اختلاف در بین قبطیان هستند که در کنار مسلمانان زندگی می‌کنند.

علی جمعه مفتی اعظم مصر نیز ساخت این فیلم را به شدت محکوم کرده و آن را توهینی به بزرگترین نماد مقدس جهانی و اسلامی یعنی پیامبر اعظم(ص) دانسته است.

وی بهانه‌هایی از قبیل آزادی بیان و اندیشه درباره تولید چنین فیلم‌هایی را رد کرده و افزوده است: توهین به مقدسات ادیان هرگز در آزادی بیان قرار نمی‌گیرد بلکه بخشی از پایمال کردن حقوق بشر است.

به گزارش فارس، تیری جونز کشیش دیوانه آمریکایی در ادامه اقدامات ضداسلامی‌اش اخیرا اعلام کرد که قصد دارد آنچه را خودش «محاکمه مردمی پیامبر اسلام» خوانده است، در 11 سپتامبر و در همبستگی با کشته شدگان آن حادثه برگزار کند که در آن قرار است یک مسیحی مصری و دارنده مدرک الهیات شرکت کند.

منبع:خبر گزاري فارس

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[چهارشنبه 1391-06-22] [ 09:29:00 ب.ظ ]  



  شهادت جانسوز رئيس مذهب شيعه تسليت باد. ...

 

 

از غربتش چه بگويم كه سينه ها خون است

براي صادق زهرا مدينه محزون است

دلم دوباره به ياد رئيس مذهب سوخت

كه داغ غربت ليلي حديث مجنون است.

 

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[سه شنبه 1391-06-21] [ 11:20:00 ب.ظ ]  



  عيد سعيد فطر بر همه ي شيعيان جهان مبارك ...

بدرود ای بزرگترین ماه خداوند و ای عید اولیای خدا

بدرود ای ماه دست یافتن به آرزوها

بدرود ای یاریگر ما که در برابر شیطان یاریمان دادی

بدرود ای که هنوز فرا نرسیده از آمدنت شادمان بودیم

و هنوز رخت برنبسته از رفتنت اندوهناک.

.

و چقدر سخت است که این عزیزترین عید را بدون آن عزیزترین غایب از نظر بگذرانیم

اللهم عجل لولیک الفرج . . .

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[دوشنبه 1391-05-30] [ 10:58:00 ق.ظ ]  



  يا علي ...

يا علي…
ديشب ستارگان هم تاصبح پلك نزدند.
ديشب يتيم كودكان كوفه،كاسه به دست تا صبح در خانه ات دست به دعا برداشته و بك يا الله ميگفتند.
ديشب ماه روي مادرم زهرا نيز، گرفته بود.
ديشب فرزندان علي بي تاب پدر،نه… بي تاب غم هجران ولايت وامامت بودند.
مگر ديشب چه شده بود و علي(عليه السلام) به كجا ميرفت كه مرغابيها نيز بال به رداي ايشان ميساييدند؟!
آري ديشب فرق علي،امام امت، به دستِ شرارت ابن ملجم مرادي دوتا شد.


 

 

 

 

 


اين زخمها چه با تيغ تيز و چه با نيش زبان باشد ،كاري است و جبران نخواهد شد.
همه بياييم به جاي اينكه سعي در جبران خسارت كنيم، اصلا به كسي خسارتي وارد نكنيم. چون دود به چشم كسي ميرود كه خودش آتش برافروخت(مثل مردم كوفه كه هنوز دست بر چشمانشان ميسايند).
مهدي جان…
جهان در انتظار يك كلمه است.در انتظار اناالمهدي پسر فاطمه،آنوقت است كه سينه چاكان جانها فدا كنند.
بيا كه اگر جهان لحظه اي بدون ولايت ميماند حتما در هم مي آميخت.
بيا مهدي تا كه كوره ي آدم سوزي ابر قدرتان نابخرد خاموش شود.
خدايا به حق مهدي فاطمه مرگ ما را شهادت در راه ولايت قرار بده و ولي امر مسلمين را درزمان غيبت آقا از شر حسودان و بد چشمان دور بدار و تمام تيرهايي را كه به سمت ولايت نشانه رفته را با سپري چون ما، مهار كن و به ما قدرت پشتيباني از ولايت را عطا بفرما.
آمين يا رب العالمين.

منبع وبلاگ.www.montazer120.blogfa.com

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[چهارشنبه 1391-05-18] [ 07:42:00 ب.ظ ]  



  ميلاد كريم اهل بيت امام حسن مجتبي (عليه السلام)گرامي باد. ...

مي خواست تا چشم و چراغ دين، شما باشي               بعد از علي ميراث دار مصطفي باشي


مثل نسيمي مهربان و مثل باران، سبز                      آميزه اي از رحمت و جود و سخا باشي


موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[شنبه 1391-05-14] [ 11:47:00 ب.ظ ]  



  فرارسيدن ماه مبارك رمضان بر همگان مبارك. ...

آمد رمضان و مقدمش بوسیدم

در رهگذرش طبق طبق گل چیدم

من با چه زبان شکر بگویم که به چشم

یک بار دگر ماه خدا را دیدم . . .

بار ديگر چشمان پر از گناهمان ديد ماه ميهماني يزدان حي لايموت را..

بار الها…

دستم بگيرو راه از چاه نشانم ده..

بارالها…

نديده بگير كوتاهي ام را، كه سعي در جبران آن دارم.

بارالها…

اگر تاكنون مشغله ي دنيا باعث شد فراموشت كنم، در اين ماه شوق عبادت و بندگي ات هيچگاه حافظه ام را از عزيزي چون تو پاك نميكند،چون به چشم خود ديده ام معجزات پياپي ات را…

بار الها…

ديده ام را پر آب كن، كه از صحراي بي آب و علف هم خشكزارتر است.

اما… دستم بگير و طاقت عبادتم ببخش و شوق بندگي ،كه هنوز هم كودكي در راه مانده ام…

فرا رسيدن ماه مبارك رمضان را به محضر آقاي خوبان و به محضر رهبر عزيزم و همه ي شيعيان جهان تبريك عرض مي كنم.

منبع: وبلاگ منتظران ظهور مهدي(عج)

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[شنبه 1391-04-31] [ 02:12:08 ق.ظ ]  



  اعیاد شعبانیه بر شما مبارک. ...

سه گل روییده اندر باغ احساس

گل سوسسن گل لاله گل یاس

گل اول که ماه عالمین است

عزیز فاطمه نامش حسین(ع) است

گل دوم نگر غرق است در فضل

امید مرتضی نامش ابالفضل

گل سوم گل میعاد باشد

امام چهارمین، سجاد(ع) باشد

اعیاد شعبانیه بر همه شیعیان مبارک.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[یکشنبه 1391-04-04] [ 12:04:43 ب.ظ ]  



  ميلاد با سعادت امام علي (عليه السلام) گرامي باد ...

ميلاد سراسر نور مولاي متقيان علي (عليه السلام) گرامي باد.مولايي كه قيام 15 خرداد هم ادامه راه ايشان بود.

و امروز نيز قطعا شهداي 15 خرداد و امام خميني(ره) همنشين سفره ي امام و پيشوايشان اميرالمونين شده اند.

اميد است كه ما نيز از آنها مشق گرفته و ادامه دهنده راهشان باشيم.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[دوشنبه 1391-03-15] [ 09:55:57 ق.ظ ]  



  عزيز سفر كرده ...

خميني عزيز….

چه دير آمدي و چه زود رفتي…..

چه زود داغ فراغت عالم گستر شد….

پدر عزيزم روح خدا….

باورم نميشود  كه ترك ديار كردي و به سوي يار پر كشيدي…

چه دير تو را شناختم و جه زود از دست دادمت….

 

 

 

 

 

 

 

 

مارا درياب و لحظه اي دعاي خيرت را از مردم ايران و شيعيان جهان قطع نكن…

ميدانم كه شاهد موفقيتهاي مردم ايران هستي…

مردم ايران با حمايت همچون تويي امروز سر فراز و بلند قامتند و در مقابل دشمن سينه سپر كرده و پاي آلوده دشمن را از كشور بيرون كرده اند…

باز هم ميگويم كه دعا كن مارا، كه تا ظهور پسر فاطمه اين پرچم به دست سيد علي عزيز باشد.آمين

سالروز رحلت جانگداز رهبر كبير انقلاب اسلامي را خدمت همه ي شيعان جهان تسليت عرض ميكنيم.

منبع:وبلاگ منتظران ظهور مهدي (عج)

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[یکشنبه 1391-03-14] [ 12:59:11 ب.ظ ]  



  ميلاد امام جواد گرامي باد. ...

امام جواد عليه السلام:  بي نيازي از مردم ثروت مومن است.

ميلاد امام جواد، امام جود و سخا برهمه ي شيعيان بخصوص امام زمان و مقام معظم رهبري مبارك باد.

 

 

 

 

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[جمعه 1391-03-12] [ 02:26:18 ب.ظ ]  



  سالروز فتح خرمشهر روز گشودن درها به سوی مردم خونین شهر گرامی باد ...

آری امروز خونین شهر خونها داد تا که خرم و پاینده ماند .شهدای عزیز اگر امروز بودید، شاهد رشادتها و دلیریها ی هموطنانتان بودید که چگونه دست ابر قدرتها را از ایران عزیز کوتاه کردند.

به همین مناسبت مدرسه علمیه عصمتیه نمایشگاه کوچکی را دایر کرد تا گوشه ای از این دلاوریها را به نمایش بگذارد.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[چهارشنبه 1391-03-03] [ 10:15:30 ق.ظ ]  



  سالروز آزادي خرمشهر گرامي باد ...

بد نيست بدانيد كه:
- عراق پيش از حمله متجاوزانه خود به خاك ايران ، نقشه هايي در كتاب هاي درسي مدارس چاپ كرده بود كه در آن ها ، از خوزستان ايران به عنوان «عربستان» نام برده بود و به جاي آبادان نوشته شده بود «آبدانا» به جاي خرمشهر «محمره» به جاي سوسنگرد «خواجيه» و به جاي اهواز «الاحواز».
- مهرماه سال 59 هنگامي كه ارتش تا دندان مسلح عراق در برابر تعداد كمي از رزمندگان محلي مستقر در خرمشهر زمينگير شد و 45 روز تلفات داد تا بتواند شهر را بگيرد ، در توجيه مقاومت سپاه و نيروهاي مردمي در خرمشهر ، راديو عراق براي اين كه بر اين افتضاح عظيم ارتش عراق سرپوش بگذارد اعلام كرد: «مقاومت نيروها در خرمشهر در اثر ترس از جوخه هاي اعدامي است كه به منظور اعدام افراد فراري از جبهه در پشت سر نيروهاي ايراني تشكيل شده است.»

- عراق براي اشغال خرمشهر در پاييز سال 1359 كه فقط ده ها تن از بچه هاي سپاه و بسيج و مردم محلي با كمترين سلاح و مهمات در آن بودند ، 45روز پشت دروازه هاي خرمشهر جنگيد و تلفات داد.

- در عمليات «بيت المقدس» ارديبهشت خرداد سال1361 كه منجر بر آزادسازي شهر خرمشهر و مناطق وسيعي از جنوب كشور شد ، ارتش عراق با به جاي گذاردن بيش از 16 هزار كشته و زخمي و 19 هزار اسير ، مجبور به فرار شد.

- در عمليات «بيت المقدس» ، 5400 كيلومتر مربع از اراضي جمهوري اسلامي از جمله مراكز مهمي چون شهر خرمشهر ، هويزه و پادگان حميد ، طي 25 روز نبرد سخت توسط رزمندگان اسلام از اشغال دشمن آزاد گرديد.

- خرداد سال 61 ، رزمندگان اسلام فقط در يك روز و نيم نبرد در خرمشهر ، كه ده ها هزار سرباز عراقي مجهز به پيشرفته ترين سلاح ها ، تانك ها و تجهيزات در آن مستقر بودند ، اين شهر را آزاد نمودند.

- درعمليات بزرگ فتح المبين ، تبليغات عراق از «تارومارشدن 12 لشكر ايران» ، در حملات موفق عراق و «به كنترل گرفتن اوضاع جبهه هاي شوش و دزفول» سخن گفت و در عمليات بيت المقدس كه به آزادسازي خرمشهر انجاميد ، عراق از «وارد آوردن خسارات سنگين به نفرات و تجهيزات ايراني ها» و «سركوب نيروهاي ايراني و به اسارت گرفتن آن ها» سخن به ميان آورد.

- عراق در سال 61 ، سنگين ترين ضربه ها را از ايران خورد كه عمده آن فتح خرمشهر بود. در آن سال رژيم متجاوز صدام ، هر لحظه كار خود را تمام شده مي دانست. ولي با كمك هاي تسليحاتي و مالي كشورهاي غربي از جمله آمريكا ، اين ضعف را جبران نمود. صدام در مراسم اعطاي نشان به «حميد شعبان» فرمانده نيروي هوايي عراق ، در اين باره گفته است:
سال 1361 ميلادي (1982) ، براي ما سال خيلي دشواري بود. در آن سال ، از محمره (خرمشهر) عقب نشيني كرديم كه از بوق و كرناهاي ايران ، آهنگ اشغال بصره و اشغال سرزمين هاي عراق شنيده مي شد. به زعم همه اين ها ، تصميم گرفتيم فقط از بغداد دفاع كنيم. چون با خود گفتيم بايد به فكر آن لحظه بود كه سربازان ايراني به پيش مي تازند و به سوي بغداد مي آيند. از اين رو گارد رياست جمهوري را فقط براي دفاع از بغداد بسيج و آماده كرديم. بنا داشتيم گارد رياست جمهوري را در اطراف شهر بغداد مستقر كنيم تا بتواند در خارج از پايتخت همراه با ديگر پرسنل ارتش ، با دشمن پيكار كند.»

- ارديبهشت سال 1361در هنگامه عمليات بيت المقدس و آزادي خرمشهر، «الكساندر هيگ» وزير جنگ آمريكا ، به وزراي پيمان «ناتو» گفت: «پيروزي هاي ايران منافع آمريكا را به خطر انداخته است.»

- هنگامي كه ارتش عراق پس از قبول قطعنامه 598از سوي ايران ، مجدداً به خاك ايران تجاوز كرد و تا ديوارهاي خرمشهر پيش آمد ، حضرت امام خميني(ره) در پيامي به فرمانده كل سپاه ، بر ضرورت حفظ خرمشهر تاكيد كرده و فرمود: «اينجا نقطه شكست و پيروزي اسلام يا كفر است. بايد متر به متر جنگيد. اينجا نقطه اي است كه حيات و عدم حيات سپاه در آن مشخص مي شود.»

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[سه شنبه 1391-03-02] [ 07:04:41 ب.ظ ]  



  فاطمه زيباترين تابلوي آفرينش ...

نگین خلقت
امروز خورشید وجود فاطمه(س) جهان را روشن ساخت. زمین خاکی، لختی از ظلمت مادّی

 برون آمد و نور آسمانی را در خود دید. فاطمه(س) به دنیا آمد تا کهکشان خلقت برگرد وجودش

 بگردد. به دنیا آمد تا رحمت الهی تجلی دوباره یابد. به دنیا آمد تا خلقت بی معنا نماند. و انگشتر

 وجود بی نگین نماند.

 سلام و درود خدا بر تنها انگیزه خلقت، زیباترین آیه وحی، فاطمه زهرا(س).و سلام خدا بر سلاله پاكش، فرزند اسلام، روح الله خميني.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[شنبه 1391-02-23] [ 08:58:43 ب.ظ ]  



  روز معلم مبارک ...

ممتاز و نمونه شدن برای یک سال است

….و ماندگار شدن برای یک عمر؛

 

سلام بر معلمی که هر سال نمونه است و یک عمر ماندگار….

معلم عزیز روزت مبارک که جهانی از نورت مبارک گشته.

 

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[سه شنبه 1391-02-12] [ 11:43:17 ب.ظ ]  



  دهم ارديبهشت روز ملي خليج فارس گرامي باد. ...

دشمن بداند كه اگر هم بخواهد نام خليج فارس را از زبانها بيندازد،از دلها نمي تواند….

 

پس زنده باد ايران و ايراني…

و زنده باد مكتب اسلامي ايراني…

 

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[یکشنبه 1391-02-10] [ 03:06:52 ب.ظ ]  



  به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(سلام الله عليها) ...

مجلس سوگواري با سخنراني دو نفر از طلاب خارجي حوزه علميه قم در روز پنج شنبه مورخ7/2/91 ساعت9-30/7 صبح برگزار ميشود.

لذا از عموم خواهران علاقمند دعوت مي شود تا به محفل عزاي بي بي زهرا (سلام الله ) تشريف بياورند.

مكان: بابل پشت مسجد كاظم بيك،محله باقر ناظر،حوزه علميه عصمتيه بابل.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[چهارشنبه 1391-02-06] [ 01:31:11 ب.ظ ]  



  شهادت بي بي زهراي مرضيه(سلام الله عليها) ...

ياس بوي حوض كوثر مي دهد

عطر اخلاق پيمبر مي دهد

حضرت زهرا دلش از ياس بود

دانه هاي اشكش از الماس بود

داغ عطر ياس زهرا زير ماه

مي چكاند اشك حيدر را به چاه

شهادت مظلومانه بي بي دوعالم زهراي مرضيه تسليت باد.

 

 

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

 [ 01:24:59 ب.ظ ]  



  مادر مهرباني ها ...

مادرم سلام….

مادرم از كوچه بني هاشم چه خبر؟!!!

هنوز صداي ناله كوچه، مردم مدينه را مي آزارد؟!!!!

هنوز رد خون روي ديوار مدينه مانده و سايه اش هم مردم مدينه را مي آزارد؟!!!!

مادر جان ،هنوز دست سنگين بر سر و روي زنان ميرقصد؟!!!

هنوز هم گريه ي شبانگاهت مردم مدينه را دچار بي خوابي ميكند؟!!!

هنوز هم حاضرند تا كفن پدري نخشكيده ،دخترش را بزنند و كودكش را سقط كنند؟!!!!

هنوز هم بوي درب نيم سوخته به مشام مردم مدينه مي رسد؟!!!!

و هنوز هم آيا مادرم، قبرت مخفي است؟و بايد كور كورانه دنبال قبرمخفي ات باشيم پيدايت نكنيم؟!!!

همانطور كه مولا و آقايمان را ميبينيم و نميشناسيم؟!!

مادرم حس ميكنم حضورت را…. اما حيا نميكنم و گناه برايم عادت شده…

مادرم در دلم دنيايي از حرف مانده كه ميخواهم برايتان بگويم….

اما نه ….بماند.مادرم دلش سنگين تر از من است، او را نيازارم بهتر است.

مادر بهتر از جانم…

دعايم كن كه دست دلم كوتاه است و اوج آسمان،راهي بس بعيد.

منبع: وبلاگ www.montazer120.blogfa.com

 

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[چهارشنبه 1391-01-30] [ 09:33:32 ب.ظ ]  



  برگزاري دوره آموزشي تبليغي مبلغان فارغ التحصيل مدرسه علميه عصمتيه بابل ...

خواهران طلاب  فارغ التحصيل مدرسه علميه عصمتيه بابل در كلاسهاي تبليغي  كه در مدرسه الزهراء بابل برگزار ميشود شركت ميكنند.

مسؤل فرهنگي مدرسه عصمتيه در بيان اهداف اين دوره اظهار داشتند: هدف از برگزاري اين دوره آموزشي، ارتقاء سطح علمي و تبليغي طلاب است.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

 [ 01:51:41 ب.ظ ]  



  بازديد دانش آموزان دبیرستان عصمت از حلقه های طرح صالحین مدرسه ی علمیه عصمتیه بابل ...

در ساعت فرهنگي، در سالن اجتماعات اين مدرسه حلقه های طرح صالحین با محورهای : دشمن شناسی، ماهواره، زندگی نامه شهید چمران، نقد فیلم قلاده های طلا و بررسی برخی از شبهات روز برگزار شد.

ضمنا در همين روز و همين ساعت دانش آموزان دبيرستان عصمت نيز به اين مدرسه آمدند و با فضاي علمي و معنوي اين مدرسه آشنا شدند.

و در پايان نيز مسؤل فرهنگي اين مدرسه علميه به سؤالات دانش آموزان در نحوه ي پذيرش و كيفيت تحصيل در اين مدرسه پاسخ دادند. و همچنين از حلقه هاي طرح صالحين ديدن كرده و به سؤالاتشان پاسخ داده شد.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

 [ 10:24:16 ق.ظ ]  



  ادامه انکار ضروریات اسلام توسط سروش!! ...

هم اندیشی:خودنویس: «سروش بر خلاف گذشته که زنای با محارم را، امری اخلاقا مذموم می‌شمرد، امروزه این رفتار را یک حق می داند.»

به گزارش هم اندیشی؛سایت خودنویس(khodnevis)، روز دوشنبه 28 فروردین(April 16) در مقاله ای به تحلیل و نقد صحبت های عبدالکریم سروش در یکی از دانشگاه های کانادا پرداخت.

خودنویس در ابتدا ضمن اشاره به سوالی که در مورد ازدواج با محارم پرسیده شد، نوشت: «سروش می‌گوید بر خلاف گذشته که زنای با محارم، امری اخلاقا مذموم شمرده می‌شد، امروزه این رفتار یک حق شمرده می‌شود.»
این سایت در ادامه می نویسد: خوشبختانه سروش از کلمه‌ای انگلیسی استفاده می‌کند، و راه را به تفسیرهای متفاوت که شگرد شعبده بازان زبانی است می‌بندد. او می‌گوید امروزه زنای با محارم، یک حق است و هیچ کسی حق گرفتن گریبان مرتکبین را ندارد.»
خودنویس در ادامه در نقد سخنان سروش می نویسد: «سروش روشن نمی‌کند در کجای دنیا چنین عملی حق انسان ها شمرده می‌شود. امروز اما به لطف پدیده اینترنت، نبایستی یافتن‌اش دشوار باشد. از کشوری که سروش در حال سخنرانی در آن هست شروع می‌کنیم. در مدخل ویکی پدیا می‌خوانیم “مطابق قانون کانادا، زنای با محارم به معنای ارتباط جنسی داشتن با خواهران و برادران (تنی یا ناتنی)، فرزند/والد، و نوه/جد با آگاهی از ارتباط خونی ممنوع می‌باشد. مجازات این عمل می‌تواند تا 14 سال زندان باشد".»
این سایت تاکید کرد: «اما نمی‌بایست زود قضاوت کرد، شاید در بخشی دیگری از جهان صنعتی یا به اصطلاح مورد علاقه سروش، غرب، زنای با محارم حق‌ است. مطابق مدخل ویکی پدیا، زنای با محارم در تمامی ایالات متحده ممنوع و قابل مجازات می‌باشد، البته همانطور که معمول این کشور است، هر ایالتی مجازات متفاوتی را اعمال می‌کند. در بریتانیا، آلمان، فرانسه، لهستان، ایرلند، سوئد، دانمارک و سوئیس، قوانین مصرحی برای مجازات مرتکبین زنای با محارم وجود دارد. ظاهرا منظور سروش از کشورهایی که حق زنای با محارم را به رسمیت می‌شناسند، ترکیه، اسرائیل و برزیل است. این وارونه‌سازی چه دلیلی دارد؟ این دروغ بافی آشکار با چه هدفی صورت می‌گیرد؟»

منبع: جام نیوز

 

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[سه شنبه 1391-01-29] [ 12:02:22 ب.ظ ]  



  هتک حرمت به مقام والای حضرت امام هادی (علیه السلام) در فیس بوک ...


السلام علیک یا امام علی النقی(علیه السلام)

ff;">از حدود دو ماه پیش صفحه ای در فیس بوک با هدف توهین و هتک حرمت به مقام والای حضرت هادی (ع) شکل گرفت و عده ای گمراه دست به تبلیغات گسترده زده وعده ای از کاربران را در این صفحه مشترک کردند . این افراد با توهین به جایگاه رفیع ولایت و امامت سعی در کم رنگ کردن تلألو انوار الهی اهل بیت داشته و هم چون یزیدیان در خواب غفلت دست شیطان را به بهانه بندگی بوسه زده اند ولی غافل از آنند که در جهل مرکب خویش تا ابد گرفتار خواهند آمد

گروهی از شیعان و ارادتمندان به مقام عظیم الشان حضرت هادی (ع) و تمامی اهل بیت دست به شناسایی و جمع اوری اطلاعات کامل این افراد گمراه زده اند و در قالب پایگاهی با عنوان “هتاکین ” این مشخصات جمع آوری شده را در معرض دید عموم قرار داده اند. اطلاعات منتشر شده از این گمراهان با هدف خروج هر چه سریع تر این افراد از صفحه توهین به امام هادی و همچنین پیگیری از طریق مراجع قانونی منتشر شده و تا به نتیجه رسیدن حکم قانونی این افراد اطلاعات ایشان در معرض دید عموم قرار خواهد بود

هنوز فراموش نکرده ایم حکم امام خمینی در مورد سلمان رشدی مرتد را و همینجا به تمام سلمان رشدی های نوین اخطار می دهیم که زندگی را به کامتان تلخ خواهیم کرد، ما مسلمانان توهین به مقدسات را به هیچوجه و با هیچ توجیهی نمی پذیریم

در مرحله نخست عکس های غیر واضح و نام کوچک این افراد منتشر شده تا افرادی که احیاناً نادانسته عضو این صفحه شده اند با دیدن عکس اواتار و نام کوچک خود اقدام به خروج هر چه سریع تر از این صفحه نمایند در غیر این صورت در مراحل بعدی اطلاعات بیشتری از جمله عکس کامل افراد آدرس پست الکترونیکی، شماره تلفن، ادرس محل سکونت و مشخصات دانشگاه محل تحصیل آنها منتشر خواهد شد

در پایان ذکر چند نکته الزامی است:

اولا: اطلاعات تمامی افراد عضو در صفحه ی فوق به صورت مرحله به مرحله در ملاء بازدید عموم قرار خواهد گرفت. تاکنون پرونده ی کاملی از تمامی هتاکین به آن امام همام جمع آوری شده است که بدلیل حفظ آبروی گمراهان این مجال را خواهیم داد که بازگردند

ثانیا: از این پس تمامی صفحات موجود در فیس بوک و محیطهای مشابه که محلی برای توهین به مقدسات و نظام جمهوری اسلامی باشند از دیدگان تیزبین امت حزب الله دور نخواهد بود و نخواهیم گذاشت که تا ما زنده هستیم احدالناسی اجازه ی توهین به مقدسات الهی را به خویش راه داده و در جامعه ی اسلامی ایران با آسودگی زندگی کند

ثالثا: افرادی که توبه کنند و از صفحه ی فوق الذکر خارج شوند می توانند از همین طریق و به صورت پیام خصوصی ما را در جریان گذارند باشد که خداوند توبه ی توبه کنندگان را بپذیرد.

رابعا: درخواست ما از مراجع قانونی جمهوری اسلامی ایران برخورد قاطع با این هتاکین است و مشخصات تمامی هتاکین داخل کشور و خارج کشور با تمام جزییات در اختیار ارگانهای مرتبط قرار خواهد گرفت

با تشکر از http://ashoora72.com

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

 [ 10:00:04 ق.ظ ]  



  همراه با کاروان عشق ...

اعزام 16 مبلغ همراه کاروان دانش آموزی راهیان نور شهرستان بابل

معاون فرهنگی مدرسه علمیه عصمتیه بابل: تاکنون حدود 16 مبلغ از این مدرسه به همراه کاروانهای دانش آموزی راهیان نور به مناطق جنگی اعزام شدند.

وی در بیان اهداف طرح اعزام مبلغان راهیان نور اظهار داشت: طرح اعزام مبلغ راهیان نور با هدف تبیین اهداف دفاع مقدس و ارتقاء بینش دینی با انجام فعالیتهای فرهنگی مذهبی و پاسخ به سوالات دینی در راستای آگاهی و بصیرت افزایی و تقویت رابطه با جوانان است.


موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[شنبه 1391-01-26] [ 12:04:53 ب.ظ ]  



  کاش از قلبم به قبرش راه داشت / کاش زهرا هم زیارتگاه داشت . ...

 

گنجینه راز در دل فاطمه است

اوج ملکوت منزل فاطمه است

با ناله محسنش هم آواز شویم

لعنت به کسی که قاتل فاطمه است

قالت فاطمه (س) :

جَعَلَ اللهُ صِلَةَ الارحامِ مَنسَاة للعُمرِ و مَنماةً لِلعَدَدِ

خداوند، رسیدگی به خویشان را برای طول عمر و باعث فزونی در خویشان قرارداد.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[سه شنبه 1391-01-22] [ 12:14:09 ب.ظ ]  



  اس ام اس شب یلدا ...

یابن الحسن


ما منتظر صبح شب یلداییم

دستی به دعا تا فرج فرداییم

 


یلدا یعنی یادمان باشد که زندگی آنقدر کوتاه است که یک دقیقه بیشتر با هم بودن را باید قدر دانست

یلدایتان مبارک

.

.

همه لحظه های پایانی پاییزت ، پر از خش خش آرزوهای قشنگ ….

یلدا مبارک

.

.

اندوهت را به برگها بسپار تا باد پاییزی آن را ببرد.آخرین روزهای پاییزیت بخیر،پیشاپیش یلدامبارك

.

..

.

.

من بلندای شب یلدا را

تا خود صبح شکیبا بودم

شب شوریده ی بی فردا را

با خیال تو به فردا کردم

چه شبی بود !؟

عجب زجری بود !؟

غم آن شب که شب یلدا بود

اللهم عجل لولیک الفرج

.

.

شب یلدای من آغاز شد

نه سرخی انار نه لبخند پسته نه شیرینی هندوانه

بی تو یلدا زجر آور ترین شب دنیاست

اللهم عجل لولیک الفرج

.

.

 

.

 

.

شب یلدا شد و رفتی و از غم خوانده ام

از این هجرت به آن شب گیسوان افشانده ام

گذشت اما هزاران شب از آن هجران و من

اسیر آن شب یلدای جانسوز مانده ام

.

اللهم عجل لولیک الفرج

.

.

.

اس ام اسهای رسمی تبریک شب یلدا

.

در آغاز زمستان هرگز زمستانی مباد ، بهار آرزوهایت

یلدا مبارک

.

..

.

باور به نور و روشنایی است ، که شام تیره ،از دل شب یلدا

جشن مهر و روشنایی به ما هدیه  میدهد

یلدایتان مبارک

.

.

شب یلدا شد و میلاد خوش ایزد مهر

زایش نور از این ظلمت تاریک سپهر

شب یلدا شد و بر سفره دل باده عشق

رخ معشوقه و مدهوشی دلداه عشق

شب یلدایتان پرستاره و پرخاطره باد

.

.

هر چه از روشنی و سرخی داریم برداریم کنار هم بنشیینیم و بگذاریم که دوستی ها سدی باشند در برابر تاریکی ها یلدایتان رویایی…روزهایتان پر فروغ،شبهایتان ستاره باران

.

.

شب ولادت میترا ،الهه ی مهر بر آن شویم همانند پیشینیان اهریمن وجودمان را مغلوب ساخته تا روشنایی مهر و محبت در دلمان جوانه زند و بذر عشق و دوستی طولانی ترین شب سال را منور كند.. یلدا مبارک

.

.

یلداست بگذاریم هر چه تاریکی هست هرچه سرما و خستگی هست تا سحر از وجودمان رخت بربندد  امشب بیداری را پاس داریم تا فردایی روشن راهی دراز باقیست شب یلدا مبارک!

.

.

شب یلدا همیشه جاودانی است

زمستان را بهارزندگانی است

شب یلدا شب فر و کیان است

نشان ازسنت ایرانیان است

یلدا مبارک

.

.

...

من دارم چهارشنبه می رم، فکر نکنم دیگه همدیگر رو ببینیم

منو فراموش نکن و به خاطر تمام بدی هام منو ببخش

از طرف پاییز - یلدا مبارک

.

.

بین چگونه قناری ز شوق می لرزد

نترس از شب یلدا بهار آمدنی است

.

.

محفل آریائی تان طلائی ؟ دلهایتان دریائی

شادیهایتان یلدائی ؟ پیشاپیش مبارک باد این شب طولانی

.

.

همهً شب های غم آبستن روز طرب است

یوسف روز ز چاه شب یلدا آید

.

.

حتی طولانی ترین شب نیز به خورشید می رسد

.

.

.

.

توی سرمای این شب طولانی به فکر بی خانه مان هایی که چشم میزنند زودتر صبح بشه هم هستی ؟

.

.

شادیتون 100 شب یلدا دلتون قد یه دریا توی این شبای سرما یادتون همیشه با ما

یلدا مبارک

.

.

روی گل شما به سرخی انار ، شب شما به شیرینی هندوانه ، خندتون مانند پسته و عمرتون به بلندی یلدا

شب یلدا مبارک

 

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت

[چهارشنبه 1390-09-30] [ 09:49:39 ق.ظ ]  



1 2