شهریور 1394
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      




 موضوعات 

نحوه نمایش نتایج:



 
  برگزاری نشست اخلاقی روش شناسی تربیتی طلاب از دیدگاه امام صادق (ع) در مدرسه علمیه عصمتیه بابل ...

 

                                                   


               برگزاری نشست اخلاقی روش شناسی تربیتی طلاب از دیدگاه امام صادق (ع) در مدرسه علمیه عصمتیه بابل

 

   برگزاری نشست اخلاقی با موضوع «روش شناسی تربیتی طلاب از دیدگاه امام صادق (ع)» ، با سخنرانی خانم ثاقب کارشناس مسائل مذهبی در مدرسه علمیه عصمتیه بابل برگزار شد

- خانم ثاقب سخنان خود را با روایتی از امام صادق (ع)-ازکتاب نصایح تألیف آیت الله مشکینی ص:282- آغاز کردند .

امام صادق از شاگردش پرسیدند : در مکتب من چه آموخته ای؟ عرض کرد 8مسأله

اول :اینکه فهمیدم هرکس هنگام مرگ از آنچه دوست دارد جدا می شود از این رو همه همت را در آنچه جدا نمی شود به کار بردم…..

ثاقب با بیان این حدیث به تشریح آن پرداخت و گفت : از آنجاییکه مقدمه عمل خوب، نیت وانگیزه خوب است می باشد باید من و شما در انجام هر کاری در هر سمتی که هستیم طلبه یا استاد و…. فرقی نمیکند باید چاشنی ابتدایی کارهایمان با اخلاص توأم شود و این رمز ماندگاری اعمال ماست و موجب آن می شود که عمل ما پس از مرگ نیز جزء جدایی ناپذیر وجود ما باشد.

ایشان در ادامه گفت : با توجه به فرموده قرآن که  هر که کار نیکی کند پاداش آن را می گیرد » برخورداری از پاداش الهی را انجام اعمالی دانست که در صبغه الهی به خود گرفته و از تقوای انسان ناشی شود.

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت

[سه شنبه 1394-06-31] [ 11:58:00 ق.ظ ]  



  برگزاری مراسم شهادت امام محمد باقر (ع) در مدرسه علمیه عصمتیه بابل ...

 

                       

   

      برگزاری مراسم شهادت امام محمد باقر (ع) در مدرسه علمیه عصمتیه بابل

 

مراسم بزرگداشت شهادت امام محمدباقر(ع) در مدرسه علمیه عصمتیه بابل با سخنرانی خانم پورمهدی معاون فرهنگی و کارشناس مسائل دینی برگزار شد .

خانم پورمهدی به فعالیتهای امام محمد باقر(ع) در اوضاع آشفته آن زمان اشاره کرد و گفت:آن حضرت در آن روزگار با بهره گیری صحیح از موقعیت مساعد به نشر تعلیمات اصیل اسلامی و معارف حقه پرداخت و دانشگاه تشیع و علوم اسلامی را پایه گذاری کردند.

وی با بیان اینکه امام محمد باقر(ع) مرزبان انوار حکمت و معدن احکام بوده افزود: ایشان به تربیت شاگردانی عالم و عامل و یارانی شایسته و فداکار مبادرت نمودند که هر یک قطب بزرگی از راویان حدیث و خطیب و شاعرانی به نام بودند.

ایشان در ادامه ، برخی از دلایل عدم قیام سیاسی آنحضرت را این گونه بیان داشت:

1- آماده نبودن مردم
2- شکست قیام علویان مانند قیام زید بن علی
3- حدیث جابربن عبدالله انصاری که به نقل از رسول خدا (ص) فرمود: ای جابر سلام مرا به او
برسان و به او بگو خدا به تو نور حکمت دهد، علم و دین را نشر بده …
 این چنین آن امام همام تمام مدت عمر به نشر معارف دینی و تعلیم حقایق قرآنی پرداختند.

 

در ادامه، برنامه با زیارت امام محمد باقر (ع) ادامه یافت و با مرثیه خوانی به اتمام رسید.


موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت

 [ 11:44:00 ق.ظ ]  



  برگزاری مراسم جشن ازدواج امیر المومنین وحضرت زهرا (س) در مدرسه عصمتیه بابل ...

  

                   

  به مناسبت اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) جشنی با سخنرانی خانم فاطمه پور مهدی امیری معاون فرهنگی حوزه و کار شناس مذهبی  در سالن اجتماعات مدرسه علمیه عصمتیه بابل برگزار گردید .

    در این جشن کارشناس دینی خانم پور مهدی در مورد ازدواج گفت : انسان برای رسیدن به سعادت سیر تکاملی را در عبودیت الهی طی می کند و یکی از شاهکار خلقت انسان در این مسیر ازدواج است که از دوران نوجوانی با رشد بلوغ جنسی این میل ایجاد می شود و در دوران جوانی به اوج خود می رسد . خداوند متعال زوج ها را مسئول یکدیگر می داند که خوشتن داری طرفین در افعال و کردارشان نقش جدیدی در زندگی ایفا می کند که این مسئولیت جدید باعث می شود  نه تنها گناه از چشم او بیفتد بلکه خودشان را متعلق به پایگاهی بدانند که موجب رعایت تقوا می گردد که با قبول این مسئولیت نصف دین او تامین می گردد .

   ایشان در ادامه حدیثی از رسول خدا (ص) فرمودند : من احب ان یلقی الله طاهرا مطهرا فلیقاه بزوجته (النوادر ص 12)    هر کسی می خواهد خداوند را در حالی ملاقات کند در حالی که پاکیزه و پاک از گناه باشد پس باید با همسرش خویش به ملاقات خدا برود .

  که نهایت سیر وسلوک معنوی انسان بیان شده است که زوجین موجب پاکی یکدیگر  از زشتی ها وگناهان می شود.در حقیقت یک جهش معنوی در زندگی عارفانه انسان پدید می آید .

      پور مهدی در ادامه افزودند : آنچه در ازدواج این دو زوج نورانی ( حضرت زهرا س و حضرت علی ع ) به چشم می خورد   ( توجه به ظرایف روحیات همسر   -   پرهیز از تقاضای نا مقدور -   سازگاری با همسر  -   محبت و احترام نسبت به یکدیگر و … ) درس هایی است برای خانواده ها که موجب تحکیم و استمرار و آرامش آنان می گردد .

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت

[شنبه 1394-06-28] [ 01:45:00 ب.ظ ]  



  برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه علمیه عصمتیه بابل ...

            

              


مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه عصمتیه در روز دوشنبه 23/6/94 مصادف با شهادت جواد الائمه (ع) با سخنرانی حجة الاسلام روحانی امام جمعه شهرستان بابل در سالن اجتماعات مدرسه برگزار شد.

حاج آقای روحانی بیان کرد: تقارن آغاز سال تحصیلی با شهادت حضرت جواد (ع)  را        می توان یک حرکت معناداری دانسته چرا  که این مرکز در صدد است این امر علمی را با یاد ائمه معصومین (ع) گره بزند که این حرکت علمی استمرار همان زحمات  وتلاش ها ونیّات ائمه معصومین (ع) است.

وی افزود: آنچه توانست شیعه را سرپا نگه دارد همین قدرت علمی ومنطق شیعه می باشد که توانست او را در مقابل دشمنانش نگه دارد . آنچه  زمینه بقای شیعه را فراهم کرد همین عقائد، معرف وعلوم بوده است که توانست در مقابل امواج وفرقه های مخالف بایستد وجهل جامعه را به علم تبدیل کند.

ایشان در ادامه افزود: در روایتی از امام رضا (ع) آمده است «که پربرکت تر از این فرزند برای شیعیان متولد نشده است .»

یکی از جلوه های برکت وجود ان حضرت رسیدن به مقام امامت در دورا ن طفولیت (7سالگی) بوده که این امر نشان از آن دارد که امامت وزعامت مسلمانان وابسته به سن وسال امام        نمی باشد.ایشان باوجود سن کم ودوران کوتاه حیات شان در برابر فرقه های ضاله ایستادگی کرد ورهرو راه اجداد شریف خود شان بود.

امام جمعه محترم در پایان سخن خود به طلاب یاد آور شدند که : استمرار وتداوم این راه بعد از ائمه به دوش مدارس علمیه وطلاب می باشد. لذا شایسته است تا طلاب به این جایگاه فخیم آگاه بوده وهمواره با شور ونشاط علمی وعملی به این علوم ؛ این چراغ روشن را به آیندگان بسپارند.

در پایان مراسم مدیریت ومعاونین مدرسه نیز هر یک به طلاب خیر مقدم گفته وبه تشریح وظایف آموزشی، فرهنگی وپژوهشی خود پرداختند.

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت

 [ 09:57:00 ق.ظ ]