آذر 1394
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        




 موضوعات 

نحوه نمایش نتایج:



 
  «بررسی تاثیر تلویزیون بر روح و روان کودکان» ...


خانم شفق کاظمی تحقیق پایانی خود را با عنوان «بررسی تاثیر تلویزیون بر روح و روان کودکان» دفاع کرد ؛

در چکیده این تحقیق آمده:

تحقیق حاضر با عنوان«بررسی تاثیر تلویزیون بر روح و روان کودکان» سعی دارد با توجه به قابلیت های کودکان در تاثیر پذیری روحی و روانی از تلویزیون، تاثیرات مثبت و منفی تلویزیون را بررسی کند. در راستای رسیدن به این هدف ابتدا مبانی نظری تحقیق در مورد معانی لغوی و اصطلاحی و تاریخچه ی پیدایش تلویزیون مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش دوم تحقیق تاثیرپذیری روحی و روانی کودک و قابلیت های کودک و همچنین قابلیت های تلویزیون در میزان تاثیر مورد بررسی قرار گرفته است که از اهتمام ویژه ای برخوردار است و در بخش سوم با عنوان نقش تلویزیون در زندگی کودک به کارکردهای مثبت تلویزیون از جمله رشد فردی و رشد اجتماعی کودک پرداخته و همچنین به کارکردهای منفی از جمله اثرات روانی و اجتماعی تلویزیون بر روح و روان کودکان توجه نموده است که نباید از اثرات مثبت تلویزیون هم غافل شد. در بخش چهارم نقش والدین و تلویزیون در تربیت کودک مورد گفتگو قرار گرفته شده و به مسائلی از جمله استفاده ابزاری از تلویزیون در تربیت کودک و اینکه چگونه می توان تلویزیون را به عاملی مؤثر در زندگی کودکان تبدیل کرد و همچنین نقش رسانه در تربیت بحث شده است و کارکردهای مثبت والدین در به کارگیری تلویزیون مورد توجه قرار گرفته شده است و با این سؤال که چگونه تلویزیون می تواند بر روح و روان کودکان تأثیر بگذارد؟ این تحقیق به آن پاسخ می دهد.
کلیدواژه ها: تلویزیون، روح، روان، کودکان، تأثیر

موضوعات: علمی- پژوهشی  لینک ثابت

[دوشنبه 1394-09-30] [ 11:54:00 ق.ظ ]  



  ...

برگزاری نشست « پژوهش نوین و استفاده از ابزار نوین تحقیق »

به مناسبت هفته پژوهش در مدرسه علمیه عصمتیه بابل

به مناسبت هفته پژوهش ، نشست « پژوهش نوین و استفاده از ابزار نوین تحقیق »در مدرسه علمیه عصمتیه بابل با حضور خانم
سالومه ابراهیم زاده پژوهشگر برتر و مدیر مسئول مجله داخلی فروغ هدایت برگزار شد .
خانم ابراهیم زاده در این نشست بیان داشت : که در پژوهش می توان از کتابخانه های مجازی بهره جست
وی در ادامه گفت : که مقالات معتبر را از سایت های معتبر مانند نورمگز و نورلایب می توان دریافت نمود و نیز جهت سرعت
بخشیدن به تحقیق ، از ابزارهای نوین رایانه ای و نرم افزارهای پژوهشی موجود می توان استفاده کرد.
در حاشیه این نشست معاونت پژوهش با اهدا هدیه ای به خانم ابراهیم زاده بخاطر کسب رتبه برتر در جشنواره علامه حلی تقدیر به
عمل آورد و در ضمن از ایشان و خانم شفیع پور بعنوان فعالان در نشریه داخلی فروغ هدایت قدردانی گردید.

موضوعات: علمی- پژوهشی  لینک ثابت

 [ 11:09:00 ق.ظ ]  



  ...

برگزاری نشست : ” تشکل های پژوهشی و نقش نخبگان در تولید علم”

به مناسبت هفته پژوهش در مدرسه علمیه عصمتیه بابل




نشست” تشکل های پژوهشی و نقش نخبگان در تولید علم” به مناسبت هفته پژوهش در مدرسه علمیه عصمتیه بابل با حضور خانم ام البنین دامادی از استعدادهای برتر پژوهشی و استاد حوزه بر گزار شد.
وی سخنان خود را با حدیثی از پیامبر اکرم (ص) آغاز کرد و اهمیت هفته پژوهش را از زبان مقام معظم رهبری(حفظه الله) بیان نمود وگفت: شایسته است که طلاب به مطالعه غیر درسی همت گمارند و در این راه به کتب شهید مطهری توجه نمایند.
ایشان در ادامه بیان داشت: اولین گام در تولید علم ” یادگیری شیوه استنباط از مطالعات شخصی ” می باشد. به این صورت که ابتدا استنباط شخصی خود از هر مطالعه را بنویسید و در نهایت با جمع بندی آنها حرف جدیدی تولید کنید.
وی در پایان از طلاب خواست تا در گروههای پژوهشی مدرسه عضو شده و با غنیمت شمردن فرصت تحصیلی از اساتید در امر پژوهش کمک بگیرند که در غیر این صورت دچار خسران خواهند شد.
در حاشیه این نشست معاونت پژوهش از ایشان به مناسبت کسب رتبه برتر در جشنواره علامه حلّی با اهدای هدیه ای به رسم یادبود تقدیر به عمل آوردند.
در پایان نشست بروشورهفته پژوهش که توسط واحد پژوهش تهیه و تنظیم گردید میان طلاب توزیع شد .

موضوعات: علمی- پژوهشی  لینک ثابت

 [ 09:31:00 ق.ظ ]  



  تحقیق پایانی: لقاح خارج از رحم از ديدگاه فقه و حقوق ...

 خانم فاطمه موسوی طبری تحقیق پایانی با عنوان : لقاح خارج از رحم از ديدگاه فقه و حقوق،را  با راهنمایی حجه الاسلام محسن شیخی و داوری حجه الاسلام نصیرایی دفاع کرد. که در ذیل چکیده آن درج می گردد.

چكيده

لقاح خارج از رحم از منظر فقه و حقوق از جمله مباحث جديد و بي سابقه اي براي فقها و حقوقدانان مي باشد. نياز به فرزند در انسان سبب شده است كه به فكر فرزند داري از راه هاي متعدد بيافتد و شيريني زندگي اش را بدينوسيله مضاعف كند. راهكارهاي جديد و پيشرفت علم در اين زمينه توفيقاتي را براي زندگي بشر داشته و بشر را به ادامه ي مسير اميد وار كرده است. بر فقيهان جامعه ي اسلامي است كه براي مسائل مربو طه در اين زمينه پاسخي كامل ارائه نمايند تا هم پيروان خود را از شيهه و ترديد خارج و وظيفه ي آنان را روشن، و هم پويايي فقه را در كنار جامع بودن دين به منصه ي ظهور برساند.
تحقيق پيش روي با عنوان لقاح خارج از رحم از ديدگاه فقه و حقوق به دنبال پاسخ به اين سوأل است كه لقاح خارج از رحم در فقه و حقوق چه جايگاهي دارد؟
با روش كتابخانه اي در ميان مقالات و كتب فقهي و بررسي نظرات فقهاي معاصر با تحليل و تطبيق نظرات با روش هاي متداول در يافتيم كه: اولاً به دليل مستحدثه بودن مسئله در ميان فقهاي سلف بحثي در اين زمينه صورت نگرفته ثانياً در ميان فقهاي يكي دو قرن اخير فقط به برخي از موارد به صورت كلي پرداخته اند لكن آنچه امروزه شاهد آنيم گسترش روش هاي باروري در علم پزشكي است كه برخي از آن روش ها طبق نظرات فقها ي عظام بي اشكال و برخي ديگر با منع شرعي مواجه است. و با توجه به اينكه برخي از امورات داراي آثار و تبعات حقوقي مي باشند حقوقدانان به اثبات برخي از حقوق مسلمه در بحث اشاراتي نموده اند.
واژگان كليدي: لقاح، خارج از رحم، فقه و حقوق


موضوعات: علمی- پژوهشی  لینک ثابت

[دوشنبه 1394-09-23] [ 12:20:00 ب.ظ ]  



  تحقیق پایانی با عنوان: تبرج زن از دیدگاه آیات و روایات ...

خانم زینب میربابایی تحقیق پایانی خود را با عنوان تبرج زن از دیدگاه آیات و روایات با راهنمایی سرکار خانم کامرانی و داوری حجه الاسلام نصیرایی دفاع کرد که در ذیل چکیده این پایان نامه درج می گردد .

چکیده
 این تحقیق عهده دار بیان تبرّج از دیدگاه آیات و روایات است اهمیت این موضوع از این جهت است که در حال حاضر جامعه ی کنونی به شدت مبتلاء به تبرّج به شدت مبتلاء به تبرّج و آسیب ها آن است، لذا این پایان نامه علاوه بر تبیین مفهوم تبرّج و بیان آیات و روایات به راهکارها و مقایسه ی بین تبرّج در جاهلیت اولی و مدرن پرداخته است.این تحقیق به این پرسش پاسخ می دهد که از دیدگاه قرآن و سنت تبرج چیست؟ با مطالعات و پژوهش های انجام گرفته این تحقیق به مطالب زیر دست یافته است که زن نباید خودآرایی کند و حرکات او طوری باشد که نگاه نامحرم را به سمت خود بکشاند و هر چیزی که باعث جلب توجه شود باید از خود دور کند مانند صحبتش به نرمی نباشد، راه رفتن او بسیار با متانت و باوقار باشد، لباس شهرت نپوشد، از عطر استفاده نکند و بدون ضرورت از منزل خارج نشود. حاصل آنکه با بررسی علل و عوامل تبرّج و مقایسه ی بین دو جاهلیت این چنین فهمیده می شود که جهت رفع مشکلات جلوه گری زنان، می توان با شناخت تبرّج و عواقب آن گاهی موثردر حل این مشکل اجتماعی برداشت. هم چنین جهت ارتقاء و سطح بینش زنان احکام فقهی این مسأله بیان گردید.

کلیدواژه ها: تبرج خودآرایی، جلوه گری جاهلیت جاهلیت اولی، جاهلیت مدرن آیات و روایات.

موضوعات: علمی- پژوهشی  لینک ثابت

 [ 11:51:00 ق.ظ ]  



  برگزاری نشست علمی – پژوهشی "نقش مبانی و اصول تبلیغی در تربیت دینی" در مدرسه علمیه خواهران عصمتیه بابل ...

نشست علمی-پژوهشی تحت عنوان « نقش مبانی و اصول تبلیغی در تربیت دینی » در مدرسه علمیه خواهران عصمتیه بابل برگزار گردید.
خانم علیجانپور استاد حوزه در این نشست گفت: برای تبلیغ دینی باید به یک سری اصول و مبانی توجه داشت که این مبانی زیر ساختهای اعتقادی ، فلسفی و شناخت هرفرد نسبت به مبدا ، معاد و انسان را شکل داده و انسان براساس آن برنامه عملی خویش را تنظیم می نماید
وی افزود: یکی از مبانی مورد توجه در تبلیغ دینی، بحث هستی شناختی است که در این امر باید به مباحث مبدا و معاد ، هدف از زندگی و غایت زندگی توجه داشت و اگر این مباحث برای متربّی از جانب مربی به صورت اصولی و عمیق ثابت شود، سایر مفاهیم دینی و فروعات برای متربّی مانند بحث توحید و یا محبت خداوند، ثابت شده و شخص به این اصول از عمق وجود معتقد می گردد؛ همچنین فرد متمایل می گردد که سایر فروعات مثل حجاب را رعایت نماید. و اگر این فرد به جایگاه خویش و هدفی که خداوند از خلقت او دارد، پی ببرد؛ ناخواسته یک سری از اموری که به جایگاه معنوی او لطمه وارد می کند را ترک خواهد کرد.
استاد حوزه در ادامه خاطر نشان نمود: یکی دیگر از مبانی که در بحث تبلیغ دینی باید مد نظر قرار داد حوزه انسان شناختی است که دارای 6 شاخصه می باشد و عبارت از کرامت ذاتی انسان، اراده و اختیار و مسئولیت پذیری، عدل، عقل ، کمال طلبی و اصل وسع است؛ و اگر مبلِّغ در تربیت دینی این اصول را مدنظر قرار دهد یک تبلیغ اثر گذار و موفق خواهد داشت.

 

موضوعات: علمی- پژوهشی  لینک ثابت

 [ 11:33:00 ق.ظ ]  



  برگزاری سومین کرسی آزاداندیشی تحت عنوان " علل و انگیزه ایران در کشورهای منطقه " در عصمتیه بابل ...

سومین کرسی آزاداندیشی با مدل کرسی دو سویه استادو طلبه تحت عنوان علل و انگیزه حضور ایران در کشورهای منطقه با محوریت انگیزه های اقتصادی، سیاسی و اعتقادی در مدرسه علمیه عصمتیه با حضور حجت الاسلام محمدرضانیرومند ارائه کننده بحث و حجت الاسلام عسگر نصیرایی داور جلسه و نیز نمایندگان طلاب پایه 3و4و5 به عنوان منتقد برگزار گردید.
حجت الاسلام نیرومند بحث را در 4 محور اعتقادی، سیاسی ، نظامی واقتصادی ارائه کرد:
وی در مسأله اعتقادی اهتمام دین مبین اسلام به فریاد رسی مسلمانان را مطرح کرد و معرفی اسلام ناب محمدی(ص) را وظیفه خطیر شیعه در مقابل رشد اسلام هراسی که توطئه دشمنان اسلام است دانست .
در مسأله سیاسی نیز به این نکته اشاره کرد که امدادرسانی به مسلمانان در هر جای دنیا یکی از بندهای قانون اساسی می باشد.
از حیث اقتصادی نیز گفت: هر چند ما به مردم منطقه کمک می کنیم ولی آنچه نباید از نظر دور داشت اینست که ما بازار مصرف منطقه را نیز به دست می گیریم که این امر برای اقتصاد ما فرصت مناسبی است.
ایشان در ادامه با توطئه دشمن در مطرح کردن هلال شیعی و طرح اسلام هراسی و ایران هراسی اهمیت نظامی این قضیه را در جلوگیری از نفوذ به مرزهای کشوردانست و گفت بنابر این حضور ما در منطقه ابتدا به نفع ایران و نیز به نفع امنیت منطقه خاور میانه خواهد بود وی به سوالات منتقدین نیز به صورت مبسوط پاسخ دادند.
حجت الاسلام نصیرایی (داور) مباحث مطروحه را در 6 بند جمع بندی کرد:1- اسلام مرز خاصی ندارد و مرجعیت عامه برای تعداد محدودی از افراد منطقه نیست.2- ما اکنون در حال گذران از دوران اختبار هستیم و برای رسیدن به بالاترین قدرت باید سختی هایی را نیز طی کنیم 3- دشمن با جعل دین به جنگ دین می آید لذا باید در صدد شناخت اسلام ناب به مردم منطقه و جهان باشیم.4- دشمن در حال دزدیدن منابع طبیعی ما مثل نفت است وظیفه حتما، ایستادگی است5- ایران با حضور در منطقه فرهنگ شیعه را در حیطه های مختلف فرهنگی ، سیاسی، اقتصادی و… ترویج می کند.6- ایران کنونی ظرفیتی بیش از جمعیت کنونی را داراست اما آنچه مهم است برنامه ریزی و استفاده بهینه از ظرفیت موجود می باشد.
وی در نهایت اذعان داشت مشکلات داخلی کشور با کار آفرینی و فرهنگسازی قابل رفع می باشد و نباید کلیت مسأله را با جزییات به قهقرا برد.
لازم به ذکر است در حاشیه کرسی، نمایشگاه فروش کتاب نیز به مناسبت هفته “کتاب و کتابخوانی” به مدت یک هفته آغاز به کار کرد. برگزاری سومین کرسی آزاداندیشی تحت عنوان
” علل و انگیزه ایران در کشورهای منطقه ” در عصمتیه بابل
سومین کرسی آزاداندیشی با مدل کرسی دو سویه استادو طلبه تحت عنوان علل و انگیزه حضور ایران در کشورهای منطقه با محوریت انگیزه های اقتصادی، سیاسی و اعتقادی در مدرسه علمیه عصمتیه با حضور حجت الاسلام محمدرضانیرومند ارائه کننده بحث و حجت الاسلام عسگر نصیرایی داور جلسه و نیز نمایندگان طلاب پایه 3و4و5 به عنوان منتقد برگزار گردید.
حجت الاسلام نیرومند بحث را در 4 محور اعتقادی، سیاسی ، نظامی واقتصادی ارائه کرد:
وی در مسأله اعتقادی اهتمام دین مبین اسلام به فریاد رسی مسلمانان را مطرح کرد و معرفی اسلام ناب محمدی(ص) را وظیفه خطیر شیعه در مقابل رشد اسلام هراسی که توطئه دشمنان اسلام است دانست .
در مسأله سیاسی نیز به این نکته اشاره کرد که امدادرسانی به مسلمانان در هر جای دنیا یکی از بندهای قانون اساسی می باشد.
از حیث اقتصادی نیز گفت: هر چند ما به مردم منطقه کمک می کنیم ولی آنچه نباید از نظر دور داشت اینست که ما بازار مصرف منطقه را نیز به دست می گیریم که این امر برای اقتصاد ما فرصت مناسبی است.
ایشان در ادامه با توطئه دشمن در مطرح کردن هلال شیعی و طرح اسلام هراسی و ایران هراسی اهمیت نظامی این قضیه را در جلوگیری از نفوذ به مرزهای کشوردانست و گفت بنابر این حضور ما در منطقه ابتدا به نفع ایران و نیز به نفع امنیت منطقه خاور میانه خواهد بود وی به سوالات منتقدین نیز به صورت مبسوط پاسخ دادند.
حجت الاسلام نصیرایی (داور) مباحث مطروحه را در 6 بند جمع بندی کرد:1- اسلام مرز خاصی ندارد و مرجعیت عامه برای تعداد محدودی از افراد منطقه نیست.2- ما اکنون در حال گذران از دوران اختبار هستیم و برای رسیدن به بالاترین قدرت باید سختی هایی را نیز طی کنیم 3- دشمن با جعل دین به جنگ دین می آید لذا باید در صدد شناخت اسلام ناب به مردم منطقه و جهان باشیم.4- دشمن در حال دزدیدن منابع طبیعی ما مثل نفت است وظیفه حتما، ایستادگی است5- ایران با حضور در منطقه فرهنگ شیعه را در حیطه های مختلف فرهنگی ، سیاسی، اقتصادی و… ترویج می کند.6- ایران کنونی ظرفیتی بیش از جمعیت کنونی را داراست اما آنچه مهم است برنامه ریزی و استفاده بهینه از ظرفیت موجود می باشد.
وی در نهایت اذعان داشت مشکلات داخلی کشور با کار آفرینی و فرهنگسازی قابل رفع می باشد و نباید کلیت مسأله را با جزییات به قهقرا برد.
لازم به ذکر است در حاشیه کرسی، نمایشگاه فروش کتاب نیز به مناسبت هفته “کتاب و کتابخوانی” به مدت یک هفته آغاز به کار کرد. برگزاری سومین کرسی آزاداندیشی تحت عنوان
” علل و انگیزه ایران در کشورهای منطقه ” در عصمتیه بابل
سومین کرسی آزاداندیشی با مدل کرسی دو سویه استادو طلبه تحت عنوان علل و انگیزه حضور ایران در کشورهای منطقه با محوریت انگیزه های اقتصادی، سیاسی و اعتقادی در مدرسه علمیه عصمتیه با حضور حجت الاسلام محمدرضانیرومند ارائه کننده بحث و حجت الاسلام عسگر نصیرایی داور جلسه و نیز نمایندگان طلاب پایه 3و4و5 به عنوان منتقد برگزار گردید.
حجت الاسلام نیرومند بحث را در 4 محور اعتقادی، سیاسی ، نظامی واقتصادی ارائه کرد:
وی در مسأله اعتقادی اهتمام دین مبین اسلام به فریاد رسی مسلمانان را مطرح کرد و معرفی اسلام ناب محمدی(ص) را وظیفه خطیر شیعه در مقابل رشد اسلام هراسی که توطئه دشمنان اسلام است دانست .
در مسأله سیاسی نیز به این نکته اشاره کرد که امدادرسانی به مسلمانان در هر جای دنیا یکی از بندهای قانون اساسی می باشد.
از حیث اقتصادی نیز گفت: هر چند ما به مردم منطقه کمک می کنیم ولی آنچه نباید از نظر دور داشت اینست که ما بازار مصرف منطقه را نیز به دست می گیریم که این امر برای اقتصاد ما فرصت مناسبی است.
ایشان در ادامه با توطئه دشمن در مطرح کردن هلال شیعی و طرح اسلام هراسی و ایران هراسی اهمیت نظامی این قضیه را در جلوگیری از نفوذ به مرزهای کشوردانست و گفت بنابر این حضور ما در منطقه ابتدا به نفع ایران و نیز به نفع امنیت منطقه خاور میانه خواهد بود وی به سوالات منتقدین نیز به صورت مبسوط پاسخ دادند.
حجت الاسلام نصیرایی (داور) مباحث مطروحه را در 6 بند جمع بندی کرد:1- اسلام مرز خاصی ندارد و مرجعیت عامه برای تعداد محدودی از افراد منطقه نیست.2- ما اکنون در حال گذران از دوران اختبار هستیم و برای رسیدن به بالاترین قدرت باید سختی هایی را نیز طی کنیم 3- دشمن با جعل دین به جنگ دین می آید لذا باید در صدد شناخت اسلام ناب به مردم منطقه و جهان باشیم.4- دشمن در حال دزدیدن منابع طبیعی ما مثل نفت است وظیفه حتما، ایستادگی است5- ایران با حضور در منطقه فرهنگ شیعه را در حیطه های مختلف فرهنگی ، سیاسی، اقتصادی و… ترویج می کند.6- ایران کنونی ظرفیتی بیش از جمعیت کنونی را داراست اما آنچه مهم است برنامه ریزی و استفاده بهینه از ظرفیت موجود می باشد.
وی در نهایت اذعان داشت مشکلات داخلی کشور با کار آفرینی و فرهنگسازی قابل رفع می باشد و نباید کلیت مسأله را با جزییات به قهقرا برد.
لازم به ذکر است در حاشیه کرسی، نمایشگاه فروش کتاب نیز به مناسبت هفته “کتاب و کتابخوانی” به مدت یک هفته آغاز به کار کرد.

موضوعات: علمی- پژوهشی  لینک ثابت

 [ 10:58:00 ق.ظ ]