مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه عصمتیه در روز دوشنبه 23/6/94 مصادف با شهادت جواد الائمه (ع) با سخنرانی حجة الاسلام روحانی امام جمعه شهرستان بابل در سالن اجتماعات مدرسه برگزار شد.

حاج آقای روحانی بیان کرد: تقارن آغاز سال تحصیلی با شهادت حضرت جواد (ع)  را        می توان یک حرکت معناداری دانسته چرا  که این مرکز در صدد است این امر علمی را با یاد ائمه معصومین (ع) گره بزند که این حرکت علمی استمرار همان زحمات  وتلاش ها ونیّات ائمه معصومین (ع) است.

وی افزود: آنچه توانست شیعه را سرپا نگه دارد همین قدرت علمی ومنطق شیعه می باشد که توانست او را در مقابل دشمنانش نگه دارد . آنچه  زمینه بقای شیعه را فراهم کرد همین عقائد، معرف وعلوم بوده است که توانست در مقابل امواج وفرقه های مخالف بایستد وجهل جامعه را به علم تبدیل کند.

ایشان در ادامه افزود: در روایتی از امام رضا (ع) آمده است «که پربرکت تر از این فرزند برای شیعیان متولد نشده است .»

یکی از جلوه های برکت وجود ان حضرت رسیدن به مقام امامت در دورا ن طفولیت (7سالگی) بوده که این امر نشان از آن دارد که امامت وزعامت مسلمانان وابسته به سن وسال امام        نمی باشد.ایشان باوجود سن کم ودوران کوتاه حیات شان در برابر فرقه های ضاله ایستادگی کرد ورهرو راه اجداد شریف خود شان بود.

امام جمعه محترم در پایان سخن خود به طلاب یاد آور شدند که : استمرار وتداوم این راه بعد از ائمه به دوش مدارس علمیه وطلاب می باشد. لذا شایسته است تا طلاب به این جایگاه فخیم آگاه بوده وهمواره با شور ونشاط علمی وعملی به این علوم ؛ این چراغ روشن را به آیندگان بسپارند.

در پایان مراسم مدیریت ومعاونین مدرسه نیز هر یک به طلاب خیر مقدم گفته وبه تشریح وظایف آموزشی، فرهنگی وپژوهشی خود پرداختند.

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت