به مناسبت اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) جشنی با سخنرانی خانم فاطمه پور مهدی امیری معاون فرهنگی حوزه و کار شناس مذهبی  در سالن اجتماعات مدرسه علمیه عصمتیه بابل برگزار گردید .

    در این جشن کارشناس دینی خانم پور مهدی در مورد ازدواج گفت : انسان برای رسیدن به سعادت سیر تکاملی را در عبودیت الهی طی می کند و یکی از شاهکار خلقت انسان در این مسیر ازدواج است که از دوران نوجوانی با رشد بلوغ جنسی این میل ایجاد می شود و در دوران جوانی به اوج خود می رسد . خداوند متعال زوج ها را مسئول یکدیگر می داند که خوشتن داری طرفین در افعال و کردارشان نقش جدیدی در زندگی ایفا می کند که این مسئولیت جدید باعث می شود  نه تنها گناه از چشم او بیفتد بلکه خودشان را متعلق به پایگاهی بدانند که موجب رعایت تقوا می گردد که با قبول این مسئولیت نصف دین او تامین می گردد .

   ایشان در ادامه حدیثی از رسول خدا (ص) فرمودند : من احب ان یلقی الله طاهرا مطهرا فلیقاه بزوجته (النوادر ص 12)    هر کسی می خواهد خداوند را در حالی ملاقات کند در حالی که پاکیزه و پاک از گناه باشد پس باید با همسرش خویش به ملاقات خدا برود .

  که نهایت سیر وسلوک معنوی انسان بیان شده است که زوجین موجب پاکی یکدیگر  از زشتی ها وگناهان می شود.در حقیقت یک جهش معنوی در زندگی عارفانه انسان پدید می آید .

      پور مهدی در ادامه افزودند : آنچه در ازدواج این دو زوج نورانی ( حضرت زهرا س و حضرت علی ع ) به چشم می خورد   ( توجه به ظرایف روحیات همسر   -   پرهیز از تقاضای نا مقدور -   سازگاری با همسر  -   محبت و احترام نسبت به یکدیگر و … ) درس هایی است برای خانواده ها که موجب تحکیم و استمرار و آرامش آنان می گردد .

موضوعات: فرهنگی  لینک ثابت