يك استاد حوزه و دانشگاه گفت: يكي از راه‌هاي برده‌داري نوين در موضوع زنان بحث اسلام هراسي، حجاب هراسي و ابراز نگراني از حقوق زن در اسلام است؛ در حالي كه حقوق زن در اسلام كاملاً براساس منطق طراحي شده است.

حجت‌الاسلام سيدضيا‌ء صالحي خوانساري در گفت‌وگو با جنگ نرم با بيان اينكه امروز مدل استعمار نوين از راه تخريب اديان صورت مي‌گيرد، اظهار داشت: دنياي استعمار هرگز دين را نفي نمي‌كند بلكه دين را با تفسير و توجيهات خود توصيه مي‌كند.


وي با اشاره به پروژه دين‌هراسي كه در برخي از كشورهاي اسلامي صورت مي‌گيرد، عنوان كرد: دنياي استعمار با تفكرات هرمنيوتيك و پلوراليسم اقدام به دين زدايي از راه دين‌گرايي مي‌كند، در برخي از كشورها همانند كشور ما كمتر به دين‌هراسي پرداخته مي‌شود بلكه به دين زدايي از راه دين گرايي، پرداخته مي‌شود البته دين به معناي دين هرمنيوتيك و دين پلورالي توجه مي‌شود.

اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در كشورهايي كه شاهد به وجود آمدن انقلاب‌هاي مردمي هستيم دنياي استعمار سعي دارد از راه دين‌هراسي با اين قبيل حركت‌هاي اسلامي مردم مقابله كند.

وي بيان كرد: يكي از جلوه‌هاي جدي دين‌هراسي بحث زن و حجاب است؛ خداوند در قرآن كريم يكي از دلايل عمده حجاب را تميز دادن زن پاك از زن ناپاك در جامعه مطرح كرده است اينكه اتهام ناپاكي به زنان پاك جامعه زده نشود.

ادامه مطلب :



حجت‌الاسلام صالحي خوانساري افزود: اسلام حجاب را براي تأمين امنيت زن پاكدامن در جامعه قرار داده است؛ يكي از مباحث دين‌هراسي در بخش زنان، حجاب هراسي است؛ بيان محدويت زن با حفظ حجاب جزء مباحث انحرافي و كاملاً كذب و جعل است كه هميشه از سوي غرب عليه اسلام مطرح شده است.

وي اضافه كرد: امروزه امريكا و اروپا پرچمدار اين تفكر هستند؛ البته موضوع حجاب‌هراسي بيشتر از سوي كشورهاي اروپا مطرح مي‌شود.

اين استاد حوزه و دانشگاه گفت: غرب، حجاب‌هراسي را به دليل اينكه زن مسلمان در جامعه غرب نسبت به رعايت حجاب دچار ترديد شود تحت اين عنوان كه حجاب براي انجام فعاليت‌هاي روزانه مانع محسوب شده و نوعي بازگشت به گذشته تلقي مي‌شود، مطرح مي‌كند.

وي با تأكيد بر اينكه در كشورها و فرهنگ‌هاي ديني موضوع حجاب و تحكيم خانواده از اهميت خاصي برخوردار است، افزود:‌ در واقع مطرح كردن حجاب‌هراسي تبليغ برهنگي است و وجود بي‌بند و باري در جامعه موجب ايجاد آسيب به روابط خانوادگي مي‌شود.

حجت‌الاسلام صالحي خوانساري تأكيد كرد:‌ اروپايي‌ها در قوانين‌ خود فرد‌گرا هستند اما قوانين اسلام بر مبناي جمع‌گرايي است به همين دليل اسلام بر حفظ خانواده تأكيد مي‌كند ضمن اينكه براساس قوانين اسلام رواج برهنگي در جامعه، خانواده‌ها را دچار آسيب مي‌كند.

وي عنوان كرد: وقتي عفت عمومي جامعه از بين ‌رود در نتيجه ناهنجاري‌هاي اجتماعي به وجود مي‌آيد كه اين امر خود مانعي براي پيشرفت تلقي مي‌شود.

اين استاد حوزه و دانشگاه افزود: وقتي جوانان جامعه‌اي دچار ناهنجاري‌هاي فكري و غريزي مي‌شوند طبيعتاً نمي‌توانند به جد به كار روزمره خود بپردازند و جامعه‌اي كه دچار ناهنجاري اخلاقي شود پيشرفت نخواهد كرد.

وي در ادامه اظهار داشت: موضوعي كه غرب در دستور كار خود قرار داده است خارج كردن زن مسلمان از گردونه اجتماع است، وقتي زن به اسباب بازي، عروسك و ابزاري براي كسب سود در اجتماع تبديل شد، طبيعتاً ديگر جايگاه و ارزش اجتماعي خود را از دست مي‌دهد.

حجت‌الاسلام صالحي خوانساري بيان كرد: چنين امري موجب مي‌شود زني كه در جامعه حضور دارد از جايگاه اصلي خود فاصله مي‌گيرد و شخصيت اصيل خود را فراموش مي‌كند از سوي ديگر بحث حجاب به صورت پوشش‌هاي مختلف در كشورهاي شرقي و صاحب تمدن كهن به صورت سنتي مطرح بوده است.

وي افزود: يكي از راه‌هاي برده‌داري نوين در موضوع زنان بحث اسلام هراسي، حجاب هراسي و ابراز نگراني از حقوق زن در اسلام است در حالي كه حقوق زن در اسلام كاملاً براساس منطق طراحي شده است.

منبع:http://jang-narm.com/index.aspx?siteid=51&pageid=3129&newsview=30970

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت