خیلی نگو گناهکارم این را ادامه نده .

روی صفات خوب کار کن تا به یقین برسی .

معصیت را به یقین نرسان .

این که به شما روزی داده ، خلق کرده ، این جا نشانیده ، هیچکدام دست ما نبوده ؛ همه را خدا کرده است ؛ در این یقین ها شک نکنید .

از آن طرف پشت بام نیفتید . بعضی ها احتیاط می کنند ، عقب عقب می روند ؛ از ان طرف پشت بام می افتند . جماعت زیادی از آن طرف افتاده اند . اصلا من کسی را ندیده ام از جلو بیفتد . همه از پشت سر افتاده اند . پشت رو هم افتاده اند .حالا چطور می شود بیاوری شان بالا ، از پشت سر افتاده اند. رفتی علم را بفهمی ، خراب کردی رفتی ، بچه را تربیت کنی ، فاسدش کردی . بچه را دشمن خدا کردی  !

هر کاری کردی از پشت سر افتادی ؛ وقتی بسم الله را فهمیدید دیگر  نه از جلو می افتید و نه از پشت سر .

تمام قرآن در سوره حمد است ؛ حمد هم در بسم الله ؛ بسم الله هم در باء است ؛ باء هم در نقطه ی زیر آن .

علی علیه السلام گفت : من آن نقطه هستم . یعنی با من قرآن نوشته می شود . با من قرآن درست می شود . همه اش با من و از برای من است .

چقدر راحتت کرد ؛ چقدر زحمتت را کم کرد ؛ به شرطی که قبول کرده باشی . اگر انسان قبول نکند که هیچ بگذارد برود خودش درست کند … هزار و پانصد سال است می خواهد بسم الله را یاد بگیرد هنوز مشغول است . عده ای هم قبول کردند و رفتند در قرب خدا . آنها عدد ندارند خیلی ها هستند . شما هم بیایید از آنها باشید .

در هر آن که در یاد خدا هستیم در راهیم .

حیف است انسان روی آینده حساب کند

چون هنوز نیامده است و الان موجود نیست .گذشته هم گذشته و رد شده است . در هر منزلی که هستیم باید آن را قدر بدانیم و با خدای خود خوش باشیم .تلخ باشد یا شیرین یا ترش .

چون مربی ما خدای ما ، ما را تربیت می کند و می سازد .

خدا سازنده است .

(مرحوم دولابی)

 

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت