باسمه تعالی
برگزاری مجلس ترحیم مرحوم آیت الله شیخ محمد فاضل استرآبادی با سخنرانی کارشناس مذهبی خانم دکتر طاهری در مدرسه علمیه عصمتیه بابل .
مجلس ترحیم عالم مجاهد، فقیه ربانی و عالم شهیدپرور مرحوم آیت الله شیخ محمد فاضل استرآبادی با سخنرانی کارشناس مذهبی، استاد حوزه و شاگرد دیرین ایشان خانم دکتر طاهری در مدرسه علمیه عصمتیه بابل برگزار شد.
دکتر طاهری با بیان آیه “ان کنتم تحبون الله فاتبعونی… گفت عاشق یک علامت دارد و آن نیز تبعیت از خدا و اهل بیت علیهم السلام است.
وی افتخار و امتیاز ویژه آیت الله فاضل را پیروی از اهل بیت علیهم السلام و احیا کننده سنن ایشان دانست.
این شاگرد دیرین؛ حضرت استاد را مصداق بارز آیه آمنوا و هاجروا … خطاب کرد و گفت: ایشان همیشه در جهت احیای دین در هجرت بودند؛ هجرت از نجف به ایران.
وی استاد را احیاگر سنت اعتکاف در ایام ماه مبارک رمضان ، شعبان،و رجب در سطح شهر بابل قلمداد کرد و گفت ایشان هیچگاه نماز جمعه را ترک نکردند و در هر شهری که بودند به نماز جمعه آن شهر می رفتند.
وی در توصیف استاد گفت: مرحوم آیت الله فاضل بر اقامه نمازهای پنجگانه به همراه نوافل در مدرسه فیضیه تاکید داشتند.
ایشان گفت: این عالم فاضل در هر برخورد و گفتاری به دنبال این بود که چیزی بیاموزاند و دائما توصیه می کرد و لذا جلوه ای از آیه “تواصوا بالحق وتواصوا بالصبر” را در سکنات و رفتار ایشان می دیدیم .
این کارشناس مذهبی استاد را مصداق آیه ” اشداء علی الکفار و رحماء بینهم “ معرفی کرد که با همه مهربان بود و با تواضع بی نهایت در جهت رفع اختلاف و دو قطبی شدن در سطح شهر بود اما اگر حرامی واقع میشد یا دین در خطر قرار می گرفت قاطعانه و با شدت با آن برخورد می کرد…
وی گفت: خط قرمز حاج آقا رهبری و ولایت فقیه بود و ارادت ایشان به مقام عظمای ولایت تا جایی بود که در مکاتبات خود بعد از نام معظم له عبارت” روحی له الفداء” می نوشتند.
وی در پایان از شهدای فیضیه به عنوان تربیت شدگان حاج آقا یاد کرد و گفت:گرامیداشت یاد و خاطره حاج آقا آنست که شیوه و منش وی را در زندگی پیش بگیریم و خصایصی چون تواضع، قناعت و ساده زیستی و ولایتمداری را در زندگی مان احیا کنیم.

 

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت