نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر مبارزه جدی با تفکرات و انحرافات در جامعه تاکید کرد و خواستار حضور جدی طلاب بسیجی در این راستا شد.

به گزارش آینده روشن، حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در رزمایش بزرگ طلاب و روحانیان حوزه علمیه قم بر هوشیاری طلاب برای مبارزه با تفکرات باطل دشمن تاکید کرد و اظهار داشت: امروزه ما درگیر تصرف فکرها و مغزهای جامعه از سوی دشمنان هستیم، بنابراین روحانیت وظیفه سنگینی برای مبارزه با این تفکرات باطل دارد.

وی با بیان این که استعمار فرانو و‌ استکبار جهانی، ذهن و فکر آحاد جامعه مردم ما را برای گمراهی از راه درست مد نظر قرار داده است،‌ تصریح کرد: تنها راه مقابله با این جنگ فرهنگی تمام عیار، پرکردن ذهن جامعه ما از معارف اهل بیت اسلام و قرآن است.

حجت‌الاسلام سعیدی خاطر نشان کرد: وقتی فکر و ذهن جامعه ما از معارف دینی و اسلام پر شد دیگر جای برای تفکرات و انحرافات دشمن وجود ندارد و این کار وظیفه حوزه‌های علمیه است که در این راه گام بردارند.

وی با بیان این که طلاب و روحانیان بسیجی نقش بسیار مهمی در هدایت تفکرات جامعه دارند، افزود: امروز شما طلاب بسیجی باید با کار و تلاش علمی مردم جامعه را به مسیر حق هدایت کنید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جایگاه طلبه بسیجی و استاد بسیجی را بسیار ممتاز دانست و اظهار کرد: این جایگاه، الزاماتی دارد که باید همه روحانیان بسیجی به آن ملتزم باشند، نخستین گام آن اخلاص و ایمان است که خوشبختانه در تمامی طلاب ما این ایمان و اخلاص و باور شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: طلاب بسیجی ما باید اخلاص، بصیرت، دشمن شناسی، جریان شناسی، جبهه‌شناسی و خط شناسی داشته باشند و خط درست و حق را به جامعه معرفی کنند، امروز طلبه بسیجی ما باید بداند جبهه حق و گفتمان علوی و نبوی کجاست؟ و آن را به مردم نشان دهد.

حجت‌الاسلام سعیدی، یکی دیگری از الزامات را برای طلاب بسیجی ولایت پذیری دانست و آن را از ارکان اساسی و زیربنایی خواند.

وی در تعریف بسیج گفت: بسیج یعنی مجموعه‌ای عظیمی از نیروهای جامعه که در راستای تحقق آرمان‌های امام و رهبری تلاش کنند و نقش طلاب بسیجی در این راستا منحصر به فرد است، زیرا تنها کسانی که می‌توانند این ارزش را در جامعه گسترش دهند و بسیج را بارور کنند، طلاب بسیجی هستند که با اندوخته‌های دینی زمینه گسترش این ارزش‌ها را در جامعه فراهم می‌کنند.

همچنین در این رزمایش حجت‌الاسلام معتمد، فرمانده تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: نظام اسلامی، حاصل تلاش علما و بزرگان در طول هزار سال مبارزات در راستای تلاش برای رسیدن به گفتمان دینی است.

آینده روشن

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت