موضوع: تعدد فرزند و آثار آن از نگاه آیات و روایات

استاد ارائه کننده بحث:خانم پورمهدی

بنا بر نگرش اسلام ، فرزند آوری فواید فراوانی داشته و به جا گذاشتن نسلی صالح برا ی هر مسلمان یک امر مبارک تلقی می شود. لذا مسلمانان نباید در این قضیه از اموری چون: فقر اقتصادی هراس داشته باشند قرآن کریم می فرماید: فرزندانتان را به خاطر ترس از فقر نکشید که ما به آنها و به شما روزی می دهیم.

حضرت محمد(ص)فرمود: ازدواج کنید تا عده شما بسیار شود، زیرا من در روز رستاخیز به فزونی شما به امت های دیگر افتخار می کنم . وی در ادامه افزود:روند رشد جمعیت در ایران کند می باشد که البته این قضیه توطئه ای از جانب دشمنان اسلام - اسرائیل و غرب- می باشد تا از این طریق به اسلام ضربه بزنند.

 

استاد منتقد: خانم بابانتاج

ااثرت فرزندآوری دو نوع است :

1-   اثر جسمی مثبت بر مادر مانند: افزایش حافظه ، کاهش فشار خون، کاهش سرطان های مخصوص زنان و …

2-  اثر روحی و روانی: افزایش رزق و روزی، نظم و هماهنگی بیشتر در کارها، افزایش حس اعتماد به نفس در فرد، افزایش حس دوست داشتن و افزایش نشاط و شادابی با حضور فرزند در خانواده و…

نتایج دو دیدگاه :

1-با توجه  به تکمله بودن مبحث ارایه شده در کرسی، نتایج دو دیدگاه عبارتند از:

2-سفارش موکد و فراوان در آیات و روایات در مورد فرزند آوری و ازدیاد نسل

3-اثرات مثبت جسمی و روحی ر محیط خانواده مخصوصا بر مادر

4-سوء استفاده دشمنان اسلام در هنگام کاهش آمار نفوس و برنامه ریزی کلان ایشان در سلطه بر مسلمانان

 

داور: آسیه حسینی

فرزند آوری در دین مبین اسلام امری ضروری محسوب می شود که در آیات و روایات مختلف به آن سفارش شده است. در جامعه کنونی که دشمنان اسلام برنامه مدونی برای کاهش نسل مسلمانان دارند لازم است آمار نفوس مسلمین افزایش یابد تا بتوانیم در مقابل نقشه های شوم آنان مقابله کنیم .  فرزندآوری علاوه بر آثار اقتصادی، اثرات روحی و جسمی در افراد خانواده دارد که به برخی ازآن اشاره شد.

موضوعات: عصمتیه  لینک ثابت